הסדקים בממשלה גדעון סער בביקורת על בנט: יהיו השלכות אם הקואליציה לא תתעשת

שר המשפטים שוחח עם פעילי מפלגתו על שלמותה של הממשלה ולא חסך ביקורת מהעומד בראשה, "לא מקובל עליי שיש חברים בקואליציה שמנהלים מו"מ במה לתמוך ובמה לא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/22 13:27 ד בסיון התשפב

גדעון סער בביקורת על בנט: יהיו השלכות אם הקואליציה לא תתעשת
סער ובנט, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר המשפטים גדעון סער כבר התבטא השבוע בעניין שלמותה של הקואליציה, כאשר התייחס להצבעה על חוק יהודה ושומרון שנדחתה בשבוע ואמר בראיון לכאן 11, "המאבק על החוק הוא המאבק על קיום הממשלה. מי שלא יהיה מוכן להצביע בעד החוק  - מפרק את הממשלה". 

בשיחה עם פעילי מפלגת תקווה חדשה שנערכה הבוקר (ו') המשיך שר המשפטים באותו קו, וביקר את התנהלות הממשלה. "לא מקובל עליי שיש חברים בקואליציה שמנהלים מו"מ במה לתמוך ובמה לא אחרי שחוק מסוים עבר ממשלה וועדת שרים לחקיקה". 

עוד הבטיח כי "אם הקואליציה לא תתעשת, לדברים האלה יהיו משמעויות. זה מאוד מסכן את המשך קיום הממשלה. אנחנו מעוניינים בהמשך קיום הממשלה כממשלה מתפקדת, השרידות היא לא ערך. 
אפשר לעשות את זה אם אותם 60 חברי כנסת יגלו נחישות, אם אנשים יעשו דין לעצמם העסק הזה לא יוכל להחזיק". 

בהמשך עבר סער למתקפה ישירה על ראש הממשלה נפתלי בנט, כאשר סיפר כי בעבר ביקש ממנו שלא ייסע לפגישה עם קנצלר גרמניה "והוא נסע בכל זאת. אחר כך הסכימו לקזז ח"כ מהציונות הדתית, אבי מעוז, שהיה חולה קורונה, מעולם זה לא היה. מבחינה מעשית אי אפשר לנהל ככה קואליציה, ההתנהלות הנוכחית מאוד מסכנת את המשך קיום הממשלה''.