מבוכה לקואליציה: סילמן הפילה את מינוי כהנא לשר הדתות

מפלה נוספת לבנט: למרות שהכריז על ההצבעה למינויו של מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת כהצבעת אמון בממשלה, סילמן התנגדה וההצעה נפלה. בקואליציה מתלבטים אם להכריז עליה כפורשת או להסתפק בהדחה מתפקיד יו"ר ועדת בריאות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/06/22 07:42 ח בסיון התשפב

מבוכה לקואליציה: סילמן הפילה את מינוי כהנא לשר הדתות
סילמן, תוכרז כפורשת?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הלילה האחרון זימן למליאת הכנסת אירועים רבים, כאשר בהצבעות רבות הצליחה הקואליציה אך בחלקן נחלה מפלה. אחת ההצבעות החשובות שעמדו על הפרק הייתה המינוי מחדש של חבר הכנסת מתן כהנא לשר לשירותי דת. בשל החשש מהתנגדותה של חברת הכנסת עידית סילמן, החליט ראש הממשלה נפתלי בנט לראות בהצבעה כהצבעת אמון בממשלה.

סילמן לא התרגשה מהמהלך של בנט, נכנסה למליאה והצביעה נגד מינוי כהנא לשר. התוצאה הסופית, 55 חברי כנסת תמכו בבקשה אל מול 55 מתנגדים, והמינוי לא אושר. מיד לאחר מכן איימו בימינה ובקואליציה כי התנגדותה של סילמן מהווה עילה מספקת להכרזתה כפורשת, או לכל הפחות כדי להדיח אותה מתפקידה כיו"ר ועדת הבריאות.

"בעזרת השם הממשלה תחזיק מעמד", אמר חבר הכנסת מתן כהנא לאחר שההצבעה על מינוי לשר נפלה. "סילמן הוכיחה במעשיה שהיא אינה רואה עצמה חלק מסיעת ימינה, מניח שיהיו לזה השלכות בהמשך".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי, "אין לממשלה הזו זכות קיום והיום התקרבנו ברוך השם עוד צעד לקראת סיום דרכה של ממשלת בנט עבאס וטיבי. ברוך שפטרנו".

בהמשך הלילה ניצחה הקואליציה במספר הצבעות, כולל חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות וחוק הטבות מס לתמ״א 38, אך הפסידה באחת על הנצחת ברל כצנלסון. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן