עמית סגל מגלה: מהו סוד הפיכתו של בני גנץ לשר הפופולרי בממשלה?

לאחר פגישת שר הביטחון גנץ עם אבו-מאזן, התחוללה סערה בימין, אלא שבהודעת הליכוד נפקד שמו של גנץ. עמית סגל מנתח את ההיגיון שמאחורי הפיכתה של כחול לבן למפלגה שבלעדיה לא תקום ממשלה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/12/21 08:32 כז בטבת התשפב

עמית סגל מגלה: מהו סוד הפיכתו של בני גנץ לשר הפופולרי בממשלה?
צילום: פלאש 90, גילי יערי

"הממשלה הישראלית-פלשתינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל", זוהי הודעת הליכוד לאחר פגישת שר הביטחון בני גנץ עם אבו-מאזן. מצאתם את השם החסר? ובכן, בני גנץ בעצמו.

"הולך בין הטיפות ולא נרטב"

בטורו השבועי בידיעות אחרונות מתייחס הפרשן עמית סגל לגנץ, ומסביר מדוע כל הצדדים נמנעים מלתקוף אותו: "סוד הפיכתו של יו"ר כחול לבן לשר הפופולרי בממשלה אינו נעוץ בהכרח במצב הביטחוני, אלא בעובדה שאחרי שנתיים של מתקפות ארסיות, קודם מימין ואז משמאל, עכשיו כולם נזהרים מאוד בכבודו: נתניהו והליכוד נמנעים מכל ביקורת כי הם עדיין מקווים שהנ"ל ייאות יום אחד להיענות להצעתם הפתוחה ולהפוך מיד לראש ממשלת ישראל. לפיד ובנט נמנעים מביקורת מהחשש שזה בדיוק מה שיקרה".

"וגנץ?", ממשיך סגל, "הוא הולך בין הטיפות ולא נרטב: מעניק שמן זית זך למממן המחבלים ומכחיש השואה מרמאללה אך מחובק מימין, מאשר את ישיבת אביתר ובכל זאת מגובה משמאל".

"מפלגת הציר שבלעדיה לא תיכון ממשלה: כחול לבן"

"דומה ששני הצדדים ממעיטים, כהרגלם, בכישוריו הפוליטיים של גנץ. בנחישות גמלונית הוא מפלס את דרכו אל היעד של ראשות הממשלה. ניתוח סביר של כל סקר שהתפרסם מאז הבחירות מגלה שלאחריהן, מפלגת הציר שבלעדיה לא תיכון ממשלה לא תהיה ימינה או תקווה חדשה, בטח לא יש עתיד, אלא כחול לבן. החרדים מתעבים את "ממשלת השמד" אבל מנהלים יחסים חמים עם שר הביטחון, הציונות הדתית לא סובלת את בנט אבל משתפת פעולה עם חילי טרופר ופנינה תמנו שטה, והליכוד מוכן לוותר על ראשות הממשלה כדי שבנט יושלך לאופוזיציה. אם לא יתעוררו, הם יגלו שמנדט או שניים שחסרים להם לכבוש שוב את השלטון, מהימין הרך או הציונות הדתית, ימצאו את הבית שחסר להם היום דווקא בכחול לבן", מנתח סגל.

"איך כל זה קשור לאבו-מאזן, גם בימים כתיקונם לא מהדמויות הפופולריות בישראל?", סגל עונה: "כי המטרה של גנץ היא לא לסחוט את ראשות הממשלה תוך עריקה למחנה השני, אלא להגיע אליה באופן לגיטימי כמנהיג גוש המרכז. פגישה עם יו"ר הרש"פ משדרת לבוחרים מעמד עצמאי וחזק מול ראש ממשלה רוטן, גם אם בפועל דיברו שם בעיקר על מיקרוטקטיקה בטחונית ולא על גבולות הקבע. מכאן הסיבה להתכתשות הנמשכת עם מרב מיכאלי, לכן גם לא יורגש אבל כבד במפלגה אם הרוטציה לא תתממש בסופו של דבר (גנץ מעריך את היתכנותה בחמישים אחוז). בליל השבעת הממשלה ארבעת שרי כחול לבן היו היחידים שנותרו על כסאם בשולחן הממשלה כשכל העולם סביבם מתהפך וכולם החליפו כסאות. גבוהים סיכוייהם לשבת שם בכל ממשלה שתקום", הוא מסיים.


(גנץ בוושינגטון לפני כשבועיים)