פגישת גנץ-אבו מאזן: "כך אמשיך לפעול" כתב גנץ, עמית סגל עקץ

לאחר סערת ביקורו של מחמוד עבאס בביתו של שר הביטחון בראש העין, כתב גנץ: "‏רק מי שנושא באחריות על שליחת חיילים לקרב - יודע עד כמה עמוקה היא המחויבות למנוע אותו. כך תמיד פעלתי, וכך אמשיך לפעול". עמית סגל הגיב לדברים: "המחלוקת אינה על הצורך למנוע קרבות"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 29/12/21 17:19 כה בטבת התשפב

פגישת גנץ-אבו מאזן: "כך אמשיך לפעול" כתב גנץ, עמית סגל עקץ
גנץ ואבו מאזן, צילום: פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ נפגש אמש (ג') עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. גנץ עידכן את יו"ר הרשות הפלסטינית, כי בכוונתו להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי, כפי שסוכם בפגישתם הקודמת. שר הביטחון הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות.

הפגישה הזו עוררה את זעמם של חברי האופוזיציה על שיתוף הפעולה בין השניים, שיתוף פעולה שלטענת הימין יוביל לאוסלו 2. מהציונות הדתית נמסר: "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו-מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו-מאזן למרכז הבמה. בנט רע ליהודים".

לאחר הסערה הזו כתב גנץ בטוויטר: "‏רק מי שנושא באחריות על שליחת חיילים לקרב - יודע עד כמה עמוקה היא המחויבות למנוע אותו. כך תמיד פעלתי, וכך אמשיך לפעול". אלא שעמית סגל לא התרגש ממשפט המחץ של גנץ וכתב לו: "המחלוקת אינה על הצורך למנוע קרבות אלא על השאלה אם חידוש הפגישות עם מממן רוצחים תמנע אותן, וכדי לקבל את התשובה הנכונה מספיק גם להיות סמ"ר במיל מחיל חינוך".

נשיא המדינה הרצוג דווקא עודד את קיום הפגישה ואמר: "כאדם שמאמין בדיאלוג בכל התחומים של חיינו אני בוודאי חושב שהדיאלוג הזה הוא חיובי. אני חושב שעצם הפגישה הוא חשוב ונכון, במיוחד בתקופה שאנחנו מאותגרים בטחונית באזור יהודה ושומרון ושיתוף פעולה בטחוני הוא חלק מהותי מהמלחמה בטרור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן