גנץ נפגש עם אבו מאזן בביתו: אישר הקדמת תשלומי מסים בשווי 100 מיליון שקלים

שר הביטחון נועד עם ראש הרשות הפלשתינית בראש העין, ואמר לו כי בכוונתו "להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי" | הליכוד: "ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל". חמאס: "הפגישה מהווה דקירה באינתיפאדה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/21 09:08 כה בטבת התשפב

גנץ נפגש עם אבו מאזן בביתו: אישר הקדמת תשלומי מסים בשווי 100 מיליון שקלים
גנץ ואבו מאזן, צילום: פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ נפגש אמש (ג') עם יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס, בביתו שבראש העין. מלשכת שר הביטחון נמסר כי השניים דנו בסוגיות הביטחוניות והאזרחיות השונות שעל הפרק. בפגישה שנערכה בחלקה בארבע עיניים, נכחו מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן, השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלשתינית חוסיין א-שייח' וראש שירותי הביטחון הפלשתיניים, מאג'ד פארג'.

גנץ עדכן את אבו מאזן במהלך הפגישה בת השעתיים וחצי, כי בכוונתו "להמשיך לקדם צעדים בוני אמון בתחום הכלכלי והאזרחי", כפי שסוכם בפגישתם הקודמת שהתקיימה ברמאללה בסוף חודש אוגוסט. שר הביטחון הדגיש את האינטרס המשותף בחיזוק התיאום הביטחוני והשמירה על היציבות הביטחונית, ומניעת טרור ואלימות.

ב"כאן רשת ב" פורסם הבוקר כי אבו מאזן אמר לגנץ כי כל עוד הוא בשלטון, הוא לא יאפשר אלימות פלשתינית, טרור ושימוש בנשק חם כנגד אזרחים ישראלים, זאת ללא קשר לטיב היחסים בין ישראל לרשות הפלשתינית.

הבוקר, בהמשך לפגישה, אישר שר הביטחון לקדם מספר צעדים "בוני אמון":

  • אישור של פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני באיו"ש על רקע הומניטארי, וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטארי השוהים ברצועת עזה.
  • הקדמת תשלומי מסים בשווי מאה מיליון שקלים.
  • תוספת של 600 היתרי BMC  לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, וכן תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית.

כמו כן, גנץ ואבו מאזן שוחחו על הצורך לאשר תכניות מתאר פלסטיניות נוספות.

הציונות הדתית: "בנט רע ליהודים"

בליכוד תקפו את נפתלי בנט וממשלתו, אך נראה כי נזהרו שלא לתקוף ישירות את גנץ: "הממשלה הישראלית-פלשתינית של בנט מחזירה את אבו מאזן והפלסטינים לסדר היום. ויתורים מסוכנים לביטחון ישראל הם רק עניין של זמן. ממשלת בנט-סער-לפיד מסוכנת לישראל".

מהציונות הדתית נמסר כי בנט מחזיר את אוסלו למרכז הבמה. "עשר שנים שהימין הצליח להפוך את אבו-מאזן ללא רלוונטי ולפרסונה נון-גרטה בעולם ולהוריד מסדר היום את שיח חלוקת הארץ והקמת מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל. בנט וממשלת השמאל שלו מחזירים את אוסלו אל השולחן ואת אבו-מאזן למרכז הבמה. בנט רע ליהודים".

חמאס: "דקירה באינתיפאדה"

מנגד, גם בארגון הטרור חמאס לא אהבו את פגישת גנץ-אבו מאזן. "פגישת ראש הרשות אבו מאזן עם שר המלחמה הציוני גנץ, היא דבר מגונה וחורגת מהרוח הלאומית בקרב עמנו הפלשתיני", כך אמר דובר הארגון, חאזם קאסם. "הפגישה הזו בה במקביל לתקיפת המתנחלים נגד אנשינו בגדה המערבית - מעצימה את הפשע של ההנהגה הפלשתינית ומהווה דקירה באינתיפאדה".

"ההתנהגות של הנהגת הרשות מעמיקה את הפיצול הפוליטי הפלשתיני ומעודדת גורמים באזור שמעוניינים בנורמליזציה עם הכיבוש, ומחלישה את עמדת הפלשתינים הדוחה את הנורמליזציה".