הספר של עמית סגל הגיע למשפט נתניהו

היום התחדשו הדיונים במשפט נתניהו, כאשר עורך הדין של נתניהו צפוי לחקור נגדית את עד המדינה ניר חפץ. במסגרת החקירה הנגדית עלה הספר של עמית סגל "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית" | היום תועלה הצעת חוק של בן גביר הנוגעות לחסינותם של חברי הכנסת

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/12/21 10:17 כג בטבת התשפב

הספר של עמית סגל הגיע למשפט נתניהו
עמית סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נמשך היום (ב'), ואורח מפתיע הגיע לדיונים: ספרו של עמית סגל - "סיפורה של הפוליטיקה הישראלית". החקירה הנגדית של ניר חפץ בתיק 4000 הסתיימה, והיום יחקור עמית חדד, סנגורו של נתניהו, את עד המדינה ניר חפץ בתיקים 1000 ו-2000.

במסגרת החקירה הנגדית אמר עו"ד עמית חדד לניר חפץ: "יש את הספר של עמית סגל, לא יודע אם יצא לך לקרוא. הוא מספר על פגישה שלו עם נתניהו ואז נתניהו שואל את אקוניס אם אפשר לסמוך על סגל ואקוניס אמר לו שכן. ואז נתניהו לא גילה סוד אלא שלף סיגר עבה, קצץ והצית. זו הייתה התפיסה - לא מעשנים ליד מי שלא סומכים עליו".

על רקע משפט נתניהו ועדות חפץ, תעלה היום לוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק של חבר הכנסת איתמר בן גביר שמשמעותה שהמשפט ייעצר. בהצעת חוק שיזם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ותעלה היום לדיון בוועדת שרים לחקיקה מוצע כי ראש הממשלה והשרים, ייהנו מחסינות אוטומטית שתוסר רק במקרה שבו הכנסת תצביע באופן אקטיבי בעד הסרת חסינותם.

סעיף נוסף, שהוא הדרמטי מכולם, מאפשר למעשה את עצירת משפטו המתנהל של נתניהו. בטיוטת הצעת החוק שניסח בן גביר נכתב: "דין פלילי שהתנהל נגד חבר הממשלה טרם כניסתו של חוק זה לתוקף יעוכב תוך 30 ימים, ויחודש רק במידה שניטלה מחבר הממשלה החסינות לגבי האשמה הנדונה". על הצעת החוק חתמו חברי הכנסת מכלוף מיקי זוהר, יצחק פינדרוס, משה אבוטבול, אתי חוה עטייה, מיכאל מלכיאלי, יעקב מרגי ומאי גולן