יש עתיד מציגה: בחירות ראשונות לראשות המפלגה

בפעם הראשונה מאז הוקמה בתחילת 2012 תתקיימנה בחירות לתפקיד יו"ר יש עתיד, ב-4 בינואר. המנצח יוכל לשריין ברשימה לכנסת שני מועמדים בכל עשירייה ועד שישה בסך הכול | המפלגה בראשות יאיר לפיד מפרסמת תקנון חדש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/11/21 20:11 ט בכסלו התשפב

יש עתיד מציגה: בחירות ראשונות לראשות המפלגה
צילום: פלאש 90

במלאת עשור להקמתה, יש עתיד מכריזה על הקמת הוועידה הראשונה, שתתקיים ב-4 בינואר 2022,  אשר במהלכה יערכו לראשונה בחירות לתפקיד יו"ר המפלגה. כאלף חברי מפלגה יבחרו לוועידה הראשונה. לקראת כינוסה, תפרסם מחר (א') מפלגת יש עתיד את התקנון החדש של המפלגה.

הוועדה לבחירת הרשימה לכנסת תהיה אמונה על בחירת חברי המפלגה המועמדים מטעמה ברשימת המועמדים לבחירות לכנסת, וכן את סדרם ברשימה. הוועדה תכלול חבר כנסת מכהן או לשעבר מטעם המפלגה, מנכ"ל המפלגה, ושני חברי הנהלה נוספים. 

ליו"ר המפלגה תהיה שמורה הזכות לשבץ ברשימת המועמדים לכנסת מטעם המפלגה מועמדים שלא נבחרו על-ידי הוועדה לבחירת הרשימה לכנסת, "שיריונים", ובלבד שמספרם לא יעלה על 2 בכל עשיריית מועמדים, ובסך הכול שישה עד המקום ה-30. במפלגה הדגישו כי יו"ר המפלגה יוכל לשריין כמועמד גם את מי שאינו חבר המפלגה.
 
לו"ז מתוכנן:

14 לנובמבר 2021 - פרסום ההודעה והתקנון 
21 דצמבר 2021 -  המועד האחרון להודיע על התמודדות לתפקיד יו"ר המפלגה 
4 ינואר 2022  - כינוס הועידה הראשונה ובחירת יו"ר.

בחירות לראשות יש עתיד - השתלשלות האירועים

בספטמבר 2020 הציג חבר הכנסת לשעבר מיש עתיד, עפר שלח, בפני לפיד את הצורך ה"דחוף" בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות שהתקיימו במרץ 2021. "זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו״ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

לפיד הגיב לדברי שלח בראיון ל"כאן רשת ב": "אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אני רק חושב שפריימריז זו שיטה הרבה יותר גרועה. היא השחיתה את הפוליטיקה הישראלית". לאחר מכן הוסיף: "עפר שלח ראוי, הוא איש מוכשר עם ערכים, אשאר במפלגה גם אם ייבחר".

בסוף דצמבר 2020 הודיע שלח על עזיבתו את יש עתיד והקים את מפלגת "תנופה". ב-4 בפברואר 2021, מספר שעות לפני סגירת הרשימות, פרש שלח ולא התמודד בבחירות.


(שלח מודיע על הקמת "תנופה")

כזכור, במפלגת יש עתיד לא התקיימו מעולם פריימריז. כאשר יאיר לפיד הקים את המפלגה הוא שריין לעצמו את ראשות המפלגה עד לכנסת ה-20, מבלי קיום פריימריז. אלא שעם הבחירות לכנסת ה-23 לפיד האריך את שריונו עד לכנסת ה-25. במפלגה הגנו בזמנו על הארכת הכהונה של לפיד וכתבו: "לאור המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה-21 והכנסת ה-22 יחד עם הקמת מפלגת 'כחול לבן', הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר, ח"כ יאיר לפיד, עד לסיום כהונת הכנסת ה-25 כולל. מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות".  

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן