עפר שלח: אשמח להתמודד על ראשות יש עתיד

מספר 3 במפלגת יש עתיד דורש מיאיר לפיד לעשות רענון במפלגה הכוללת גם פריימריז לראשות המפלגה. "הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות". לפיד בתגובה: "נבחן את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/20 12:22 יג באלול התשפ

עפר שלח: אשמח להתמודד על ראשות יש עתיד
של ולפיד, צילום: Miriam Alster/FLASH90

מרד ביש עתיד? מספר 3 במפלגת יש עתיד, חבר הכנסת עפר שלח, צייץ היום (ד') בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מוכן להתמודד על ראשות המפלגה. לפי שלח הוא פנה ליו"ר המפלגה, יאיר לפיד, וטען כי על המפלגה לערוך רענון לפני סבב הבחירות הבא. לפי שלח רענון שכזה כולל גם פריימריז לראשות המפלגה, והכריז כי הוא מוכן להתמודד על תפקיד זה.

"בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו״ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", כך כתב שלח בחשבון הטוויטר שלו. על פי פרסום של דפנה ליאל יאיר לפיד ענה בתגובה לדבריו של שלח: "נבחן את זה"

מיש עתיד נמסר: "עפר שלח ויאיר לפיד דיברו כמובן לפני הודעת שלח על רצונו בפריימריז ביש עתיד, כפי שהם מדברים על כל דבר כבר שלושים שנה. אנחנו בוחנים את הנושא למול מוסדות המפלגה, הסיעה והשטח שלה".

כזכור, במפלגת יש עתיד לא התקיימו מעולם פריימריז. כאשר יאיר לפיד הקים את המפלגה הוא שריין לעצמו את ראשות המפלגה עד לכנסת ה-20, מבלי קיום פריימריז. אלא שגם עם הבחירות לכנסת ה-23 לפיד האריך את שריונו עד לכנסת ה-25. במפלגה הגנו על הארכת הכהונה של לפיד וכתבו: "לאור המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה-21 והכנסת ה-22 יחד עם הקמת מפלגת 'כחול לבן', הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר, ח"כ יאיר לפיד, עד לסיום כהונת הכנסת ה-25 כולל. מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות".