יאיר לפיד: "עפר שלח ראוי, אשאר במפלגה גם אם ייבחר"

יו"ר מפלגת יש עתיד, הגיב הבוקר לקריאת עפר שלח לערוך בחירות מקדימות במפלגה, ואמר: "אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אני רק חושב שפריימריז זו שיטה הרבה יותר גרועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/20 09:19 יד באלול התשפ

יאיר לפיד: "עפר שלח ראוי, אשאר במפלגה גם אם ייבחר"
יאיר לפיד, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

בחירות מקדימות ביש עתיד? יו"ר מפלגת יש עתיד ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד הגיב הבוקר (ה') לסערת הבחירות המקדימות במפלגתו, אותן דרש אתמול מספר שלוש במפלגתו, ח"כ עפר שלח. לפיד אמר הראיון ל'כאן ב' כי אינו נעלב מקריאתו של שלח וזה חלק מהחיים הפוליטיים. "אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אני רק חושב שפריימריז זו שיטה הרבה יותר גרועה. היא השחיתה את הפוליטיקה הישראלית", אמר לפיד.

עפר שלח: אשמח להתמודד על ראשות יש עתיד

ומה יקרה אם עפר שלח יבחר לראשות יש עתיד במקרה של בחירות מקדימות? "עפר שלח ראוי, הוא איש מוכשר עם ערכים, אשאר במפלגה גם אם ייבחר". כזכור, ח"כ עפר שלח, צייץ אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מוכן להתמודד על ראשות המפלגה וטען כי פנה ללפיד בנושא: "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו״ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

אמש אמר שלח בראיון ל'כאן חדשות' כי "בלי דמוקרטיה אין אלטרנטיבה שלטונית. עם כל הכבוד המפלגה הזו לא רשומה על שם לפיד בטאבו, פרסמתי את הדרישה לפריימריז כי היא לא זכתה למענה מלפיד". בראיון לחדשות 12 הוסיף שלח כי הוא "מתכוון לנצח במאבק ובפריימריז ולהוביל למהפך שלטוני".