היסטוריה בקרוב: בחירות לראשות מפלגת יש עתיד

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, צפוי לכנס בעוד כחודשיים ועידה מפלגתית ראשונה בה יתקיימו הבחירות לראשות המפלגה, אך לא כולם יוכלו להתמודד: פעילים שלא צברו מספיק ותק ואנשים מבחוץ דוגמת עופר שלח יישארו בחוץ | בחירות לרשימת המפלגה לא על הפרק

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/10/21 23:11 א בחשון התשפב

בקרוב: בחירות לראשות מפלגת יש עתיד
יש עתיד?, צילום: Gili Yaari /Flash90

שר החוץ ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, מתכוון ליישם את ההתחייבות עליה דיבר לאחר העימות הממושך עם חבר הכנסת לשעבר, עופר שלח, עימות שהתקיים לקראת הבחירות לכנסת ה-24 בחודש מרץ האחרון. ב"חדשות 13" פורסם הערב (ה') כי לפיד צפוי לכנס בחודשיים הקרובים ועידת מפלגה ראשונה בה יצוין עשור ליש עתיד, ובה ייבחר יו"ר המפלגה הבא. את ההליך המדויק החלו לגבש בימים האחרונים.

על פי הדיווח, 1,000 פעילי המפלגה יהיו בעלי זכות הצבעה, הם יהיו צריכים להיות עלי ותק של 3-4 שנים כפעילי שטח, כולל 140 ראשי מטות, המייסדים וחברי הכנסת. מי שירצה להתמודד יצטרך להיות בעל אותם קריטריונים, מהלך שימנע התמודדות של גורמים חיצוניים דוגמת שלח. חברי הכנסת עודכנו על המהלך הצפוי ועדיין לא ידוע אם מי מהם ירצה להתמודד מול היו"ר החזק.

למרות המהלך החיובי, בשלב זה, לפיד לא מעוניין לערוך בחירות לרשימת המפלגה וכניסת דמויות חדשות תישאר בידו בלבד.

בחירות לראשות יש עתיד - השתלשלות האירועים

בספטמבר 2020 הציג חבר הכנסת לשעבר מיש עתיד, עפר שלח, בפני לפיד את הצורך ה"דחוף" בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות שהתקיימו במרץ 2021. "זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו״ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

לפיד הגיב לדברי שלח בראיון ל"כאן רשת ב": "אף פעם לא טענתי שהשיטה שלנו היא טובה, אני רק חושב שפריימריז זו שיטה הרבה יותר גרועה. היא השחיתה את הפוליטיקה הישראלית". לאחר מכן הוסיף: "עפר שלח ראוי, הוא איש מוכשר עם ערכים, אשאר במפלגה גם אם ייבחר".

בסוף דצמבר 2020 הודיע שלח על עזיבתו את יש עתיד והקים את מפלגת "תנופה". ב-4 בפברואר 2021, מספר שעות לפני סגירת הרשימות, פרש שלח ולא התמודד בבחירות.


(שלח מודיע על הקמת "תנופה")

כזכור, במפלגת יש עתיד לא התקיימו מעולם פריימריז. כאשר יאיר לפיד הקים את המפלגה הוא שריין לעצמו את ראשות המפלגה עד לכנסת ה-20, מבלי קיום פריימריז. אלא שעם הבחירות לכנסת ה-23 לפיד האריך את שריונו עד לכנסת ה-25. במפלגה הגנו בזמנו על הארכת הכהונה של לפיד וכתבו: "לאור המצב החריג של בחירות חוזרות וחוסר פעילות פרלמנטרית בכנסת ה-21 והכנסת ה-22 יחד עם הקמת מפלגת 'כחול לבן', הוחלט ביש עתיד להאריך את כהונת היו"ר, ח"כ יאיר לפיד, עד לסיום כהונת הכנסת ה-25 כולל. מדובר בהליך טכני לאור הנסיבות המיוחדות".