"נאום נתניהו בנצרת - ניסיון עלוב לקושש קולות מהציבור נגדו הסית במשך שנים"

הפוליטיקאים מהקשת השמאלית של ה מפה הפוליטית מגיבים בחריפות לנאום ראש הממשלה בנצרת. תומא-סלימן: "נתניהו התגנב לעיר בחסות אלימות ברוטאלית של המשטרה". מנגד, בליכוד ברכו: "הרשימה המשותפת בעיקר מעודדת קיטוב בין היהודים לערבים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/01/21 18:25 כט בטבת התשפא

"נאום נתניהו בנצרת - ניסיון עלוב לקושש קולות מהציבור נגדו הסית במשך שנים"
חברי הרשימה המשותפת בליל הבחירות, צילום: דוד כהן, פלאש 90

ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום (ד') בנצרת, גרר במהלכו ולאחריו ביקורת רבה שגלשה אף לאלימות. מספר חברי כנסת מהרשימה המשותפת לקחו חלק בהפגנות האלימות ולאחר נאומו של נתניהו בבניין העירייה, הגיבו בחריפות.

ראש הממשלה בעיר נצרת: "עידן חדש מתחיל היום"

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה כתב: "נתניהו חושב שהזיכרון של ערבים קצר יותר מהזיכרון שלו בחקירות. הוא לא יצליח לחלק אותנו לערבים טובים ורעים. הדרך היחידה להבטיח את האינטרסים של החברה הערבית הוא קול מאוחד של האזרחים הערבים ושותפים יהודים שנאבקים בכבוד וזקיפות קומה על האינטרסים שלנו – שלום, שווין, דמוקרטיה, וצדק חברתי".

גם יו"ר תע"ל ויו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, הגיב לראש הממשלה: "נתניהו משקר בלי למצמץ. הוא הסית נגד כל המצביעים הערבים בהיותם ערבים. הוא עשה זאת בבחירות 2015 ושב והסית נגד האזרחים בשלוש מערכות הבחירות שנערכו בשנתיים האחרונות". 

"נתניהו לא דיבר על המשותפת, אלא על עצם האיום הנובע מהצבעה חוקית של אזרחים ערבים. לאחרונה הוא גילה  באמצעות יועצים את הקול הערבי וכעת הוא מנסה להפוך אותנו לטמבלים השימושיים שלו. יואיל נתניהו לתרגם את ״אהבת הפתע״ שלו לערבים ע"י ביטול חוק הלאום, הפסקת הריסות בתים ומיגור ארגוני הפשיעה. הוא לא יעשה זאת. זאת אהבה זמנית לקול הערבי והיא תתפוגג מיד בתום הבחירות. הרופאים והאחיות הערביים שטיפלו בהוריו גם הם נהרו לקלפיות לפני שנתניהו ינהר ליישובים הערביים .זה הזמן לאחדות ברשימה המשותפת כדי לייצג בכבוד את הציבור הערבי".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן תקפה בחשבון הטוויטר שלה, בתגובה: "נאום נתניהו בנצרת עכשיו הוא ניסיון עלוב לקושש קולות מהציבור שנגדו נתניהו הסית במשך שנים. בדרך לנאומו בנצרת נתניהו נתקל בהתנגדות האמיתית של החברה הערבית - שרואה בו איום על החברה הערבית, ולא שותף שלה". 

"נתניהו התגנב לעיר בחסות אלימות ברוטאלית של המשטרה, שהתנהלה כמו משטרה פוליטית בשירות ראש הממשלה - הכתה חברי כנסת, עצרה לפחות 8 פעילים והפעילה כוח חסר פרופורציות. אם המשטרה הייתה מפעילה כוח כזה נגד העבריינים אולי המצב היה טוב יותר", הדגישה. "נתניהו - הנאומים וההבטחות הריקות שלך לא יעזרו. התרפסות בה התקבלת בבניין העירייה לא מייצגת את הציבור הערבי. הציבור הערבי מבין טוב מאוד שאתה לא שותף שלו, ושהמטרה הפטריוטית שלנו היא להפיל אותך". 

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, תקף: "שנים הסית, התגזען, התיר דם. חוק הלאום, חוק קמיניץ, חוק המצלמות. דה-לגיטימציה שיטתית לארגוני שוויון וזכויות אדם. מצוקת דיור. הפשיעה בחברה הערבית הרקיעה שחקים בתקופתו עקב הזנחה פושעת שעלתה בחיי מאות בני אדם. נתניהו, שקרן כפייתי, רוצה לשתות מהבאר שהוא ירק לתוכה כדי לשרוד פוליטית".

גם רון חולדאי, יו"ר מפלגת הישראלים המתמודדת בבחירות הקרובות לכנסת, ניצל את ההזדמנות לתקוף את נתניהו: "ביבי, תחסוך מאתנו את ההצהרות המביכות. מי שמפלג ומסית בכל הזדמנות נגד האזרחים הערבים, מי שחתום על האפליה המתמשכת של 20% מהציבור הישראלי, שלא יצפה לתמיכתם ביום הבחירות. שיווין אזרחי ושותפות אמיתית בין כל הישראלים - זה אנחנו".

בליכוד תומכים בראש הממשלה נתניהו

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, ניצב לימינו של ראש מפגלתו וראש הממשלה: "קיבלנו הוכחה נוספת לכך שצדקנו בטענתנו שהרשימה המשותפת אינה משרתת את אזרחי ישראל הערבים, אלא בעיקר מעודדת קיטוב בין היהודים לערבים. ההפגנות האלימות היום הן תולדה של הסתה מתמשכת מצידם מתוך גישה פסולה שכך הם יזכו לתמיכה במגזר. הירידה שלהם בסקרים נובעת מהתפקחות של החברה הערבית.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיב גם הוא: "אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על ביקורו החשוב היום בעיר נצרת, ביקור שנועד להדגיש את המאחד בין כל אזרחי ישראל ואת המחויבות שלנו לדאוג לתושבי כל עיר וכל ישוב בכל רחבי הארץ". 

לוין ביקר את התנהלות המשטרה היום: "הניסיונות של גורמים קיצוניים למנוע את הביקור ראויים לכל גינוי. עם זאת, אין לקבל את הרחקתם של חברי הכנסת סונדוס סאלח ומטאנס שחאדה כפי שבוצעה היום על ידי המשטרה. חופש התנועה של חברי הכנסת הוא מרכיב הכרחי ביכולתנו למלא את תפקידנו. יש להקפיד כי זכות זו תכובד גם על ידי המשטרה".