שלדון אדלסון הלך לעולמו נתניהו ספד לאדלסון: "מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי - פעולותיו ייזכרו לדורות"

ראש הממשלה ספד לאיל ההון, שהיה ממקורביו ואחד מתומכיו הגדולים: "רבים-רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו, שותפים לאבל כבד זה. שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 12/01/21 16:21 כח בטבת התשפא

נתניהו ספד לאדלסון: "מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי - פעולותיו ייזכרו לדורות"
אדלסון ונתניהו. ארכיון, צילום: Anna Kaplan /FLASH90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד היום (ג') למיליארדר שלדון אדלסון, שהלך לעולמו בגיל 87, והיה מהאנשים הקרובים לראש הממשלה ואחד מתומכיו הגדולים לאורך השנים.

בהודעה מטעם ראש הממשלה נמסר כי "בצער עמוק ובשיברון לב, רעייתי שרה ואני שולחים את תנחומינו לד"ר מירי אדלסון ולכל בני המשפחה על פטירתו של שלדון אדלסון ז״ל. רבים-רבים בעם היהודי, במדינת ישראל ובעולם כולו, שותפים לאבל כבד זה".

לדברי נתניהו, "פעולותיו הכבירות של שלדון לחיזוק מעמדה של ישראל בארה״ב ולחיזוק הקשר בין ישראל והתפוצות - ייזכרו לדורות. עם רעייתו מירי, שלדון היה מגדולי התורמים בהיסטוריה לעם היהודי, לציונות, להתיישבות ולמדינת ישראל.
מ'תגלית' ועד אוניברסיטת אריאל, מבתי חולים ועד מחקר רפואי - שלדון תרם ביד רחבה למפעלים רבים שהצילו חיים והרימו את קרנה של ישראל בעולם. נזכור לעד את שלדון ואת תרומתו האדירה למען מדינת ישראל והעם היהודי. יהי זכרו ברוך".

https://youtu.be/1uO1KRJveKs

כזכור, המיליארדר ואיש העסקים היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון נפטר היום בגיל 87 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין. אדלסון נחשב לאחד התורמים הגדולים למדינת ישראל, ובין היתר הבעלים של העיתון "ישראל היום". 

רעייתו של אדלסון, מרים, הודיעה על מותו: "עבורי - כמו עבור ילדיו, נכדיו והמון חבריו ותומכיו, עובדיו ועמיתיו - אין לו תחליף. הרבה נכתב על כיצד שלדון, בנם של מהגרים עניים, צמח לפסגת ההצלחה העסקית בזכות חכמה, השראה ויושרה. הוא היה סיפור הצלחה אמריקני של יזמות. כששלדון השיק מיזם חדש, העולם התבונן בציפייה".

אדלסון נולד בשנת 1933 בשכונת דורצ'סטר בבוסטון, למשפחה במצב כלכלי נמוך וסבל מאנטישמיות. בגיל 16 הקים עסק למכונות אוטומטיות לממכר ממתקים, שהיה לעסק הראשון שהקים. אדלסון גויס לצבא האמריקאי במלחמת קוריאה, ולאחר שירותו חזר לעולם העסקים והקים עסק חדש של מכירת מוצרים לחברות גדולות. ההצלחה הכלכלית החלה עם הקמת חברת המחשבים "קומדקס", חברה שהניבה רווחים גדולים עבור אדלסון. 

אדלסון נישא פעמיים, ואת חתונתו עם רעייתו מרים קיים במשכן הכנסת. לזוג נולדו שני ילדים. במרץ 2019 פורסם שאדלסון חולה בסרטן מסוג לימפומה שאינה הודג'קין, ואמש הוא נכנע למחלה ונפטר. הלווייתו תערך בישראל. אדלסון נחשב לאוהד ישראל ומקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחרונה עלה שוב שמו לכותרות כשדאג להעלות את ג'ונתן פולארד לישראל במטוסו הפרטי.