רון חולדאי: "יאיר לפיד עבר חמש מערכות בחירות ונכשל"

יו"ר מפלגת הישראלים השתתף במסיבת עיתונאים וסבור כי הוא המנהיג הראוי לגוש המרכז שמאל אך מסרב לייחס עמו ככזה "אני לא ימין ולא שמאל. אני של כולם". לגבי יחסיו למפלגות הערביות: "כל עוד בל"ד במשותפת יש לי בעיה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/01/21 17:20 כז בטבת התשפא

רון חולדאי: "יאיר לפיד עבר חמש מערכות בחירות ונכשל"
רון חולדאי, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

יו"ר מפלגת הישראליםרון חולדאי כינס היום (ב') מסיבת עיתונאים יחד עם שר המשפטים לשבר אבי ניסנקורן. על אף מצב המפלגה בסקרים ההולכים ויורדים, ראשי המפלגה הציגו סקרים משלהם המראים כי חולדאי הוא מי שמועדף לעמוד בראשות גוש השמאל מרכז. הסקר שנערך על ידי קמיל פוקס  עבור חדשות 13, הראה כי חולדאי נבחר ברוב כמי שראוי להנהיג את הגוש עם 37%, אחריו נמצא יאיר לפיד עם 26%, ואחרון נמצא בני גנץ עם 6% בלבד.

הביטחון של חולדאי בעצמו מאפשר לו לתקוף את ראש האופוזיציה יאיר לפיד, ואת יכולת ההנהגה שלו: "אני מתכוון להוביל את הגוש כדי לייצר אלטרנטביה שלטונית ראויה. לדאבוני יאיר לפיד עבר חמש מערכות בחירות ולא הצליח, נכשל. בורחים לו מהמפלגה גם בוגי וגם שלח. אני מתכוון להעביר גוש כאלטרנטיבה שלטונית". הוא אף לא ממהר לאחד כוחות עם יש עתיד, אפילו תחתיו: " אני לא קורא לאף אחד תחתיי. אני קורא לכולם להצטרף אלי. אנו מפלגה של כל הישראלים. בפוליטיקה יש תהליכים והם יקרו ואנו נחבור ונחבר. רק התחלנו את הקמפיין ואנחנו מתכוונים להוביל את הגוש ולהיות אלטרנטיבה שלטונית במדינת ישראל".

חולדאי מסרב גם להכיר בעצמו כנציג גוש השמאל: ""מדינת ישראל לדאבוני אין בה ימין ואין בה שמאל. עד היום ימין ושמאל היה כן סיפוח או לא סיפוח. אני נגד סיפוח. אני בעד חלומו של הרצל מדינת היהודים עם רוב יהודי מוצק. מדינה יהודית ודמוקרטית על פי מגילת העצמאות. אם אתם קוראים לזה שמאל אני שמאל. אם אתם קוראים למי שנלחם ארבע מלחמות למען מדינת ישראל תקראו לי ימין".

בנוסף אמר: "אני מפלגה שתדאג לישראלים כולם. גם לערבים גם נוצרים וגם מוסלמים וגם אפילו לזרים שגרים כאן והממשלה זרקה אותה במרכז והשאירה אותם שקופים לגמרי ואני צריך לאפשר להם לחיות כמו בני אדם. אני לא ימין ולא שמאל. אני של כולם". כשנשאל לגבי יחסו למפלגות הערביות אמר: "כל עוד בל"ד במשותפת יש לי בעיה. מאמין בשוויון אזרחי, אצלי יפו קיבלה עדיפות תקציבית".