עימות בין עזריה לסמוטריץ': "יש פה רבנים שהתבלבלו"

חברת הכנסת מכולנו את דברי הרב שמואל אליהו נגד הרמטכ"ל סביב סוגיית השירות המעורב בצה"ל, ואמרה: "הדברים שלו מוציאים אותו מגזרת הציונות הדתית". חבר הבית היהודי מחה. צפו בעימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/18 20:56 כב בשבט התשעח

עימות בין עזריה לסמוטריץ': "יש פה רבנים שהתבלבלו"
רחל עזריה, צילום: Hadas Parush/Flash 90

על רקע דבריו של הרב שמואל אליהו נגד הרמטכ"ל סביב סוגיית שירות מעורב בצה"ל, התעמתו היום (ד') ח"כ רחל עזריה מכולנו וח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי בכנס מנהלי הציונות הדתית. 

השניים השתתפו בפאנל שעסק בין היתר בהתבטאויות הרבנים נגד צה"ל, ובמהלכו אמרה עזריה כי "הציונות הדתית תמיד ידעה להגדיר גבולות גזרה. יש פה רבנים שהתבלבלו וחושבים שיכולים לקרוא למלחמה על צה"ל. עם כל הכבוד, הם לא חלק מהציונות הדתית".

"הדברים שהרב שמואל אליהו אמר, והקריאה שלו למלחמה בצה"ל, מוציאים אותו מגזרת הציונות הדתית. הציונות הדתית תמיד ידעה לקחת משימות לאומיות על הכתפיים, צה"ל אמר שהוא זקוק לכח אדם וצריך את הבנות הדתיות, והבנות הדתיות לא מוותרות ולא מחכות לאישור כדי להתגייס", הוסיפה.

סמוטריץ' מחה על דבריה לפיהן הרב אליהו קרא למלחמה על צה"ל, ואמר: "לא היה ולא נברא".לדבריו, "הציונות הדתית לא במלחמה עם הצבא. ההפך הוא הנכון. כמו שבין בני זוג שמחוברים בזוגיות איתנה ובריאה מותר שיהיו חילוקי דעות כך גם מותר לרבנים להביע דעתם על תהליכים לא בריאים שעוברים צה"ל, לבקר אותו ולדרוש תיקון".

חבר הבית היהודי אף הסביר כי "זה נעשה מתוך אהבה ואחריות לצה"ל. צר לי על ההתנשאות וחלוקת הציונים לרבנים. מי שרוממות האחדות בגרונו לא תוקף ומוציא מהמחנה בכזו קלות מי שחושב אחרת ממנו".

לא הזדהה עם דברי הרב קלנר. סמוטריץ

"לא היה ולא נברא". סמוטריץ'צילום: פלאש 90. יונתן זינדל