ח"כ ביטן: "אין שום כוונה לסגור את התאגיד"

יו"ר הקואליציה ומקורבו של נתניהו הכחיש שהתאגיד בסכנת סגירה, "מישהו זרק רעיון זה לא אומר שהוא התקבל". על חוק החסינות הוא אמר: "החלטנו להעביר את החוק. בוודאי שזה קשור לחקירת נתניהו אבל לא לאירועים האחרונים. הכנסת לא מחויבת לעמדת היועץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/10/17 10:23 כו בתשרי התשעח

ח"כ ביטן: "אין שום כוונה לסגור את התאגיד"
"מוכנים לשקול הגבלת כהונת ראש הממשלה". ביטן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

תאגיד השידור הציבורי לא בסכנת סגירה ובליכוד מוכנים לשקול אפשרות להגבלת כהונת ראש ממשלה כחלק מחוק החסינות, כך אמר הבוקר (שני) יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן.

בראיון ל'כאן רשת ב' אמר ביטן כי "אין שום כוונה לסגור את התאגיד ואין לזה היתכנות. גם את הטלוויזיה וגם את הרדיו. מישהו זרק רעיון זה לא אומר שהוא התקבל. מיד זה הפך להיות עניין אבל אין עניין". 

על הציוץ שמחק שר התקשורת איוב קרא, שממנו ניתן היה להסיק שמדובר ביוזמת נתניהו, הוא אמר: "שר התקשורת ביטל את הציוץ. יכול להיות שזאת העמדה הבסיסית שלו אבל זה לא רלוונטי. התקציב מאוד גבוה ויש הרבה אנשים שלא רואים בזה תכלית, אבל כל עוד יש שידור ציבורי זה עולה כסף. אי אפשר כל שני וחמישי להעלות את הנושא. יש טעויות ולא צריך לעשות מזה עניין. יש לו עמדה אישית אבל אין היתכנות".

אמש התייחס ח"כ ביטן, בראיון לערוץ 20, להצעה שעלתה מכיוונו של שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת ראשי הקואליציה וטען שהשר הציע ברצינות לשקול לסגור את התאגיד כדי לחסוך מאות מיליארדי שקלים מתקציב המדינה.

על "החוק הצרפתי", שנועד למנוע חקרית ראש ממשלה מהן, הוא אמר כי בליכוד אכן מתכוונים לקדם אותו, "דיברנו על זה גם לפני כמה חודשים ובמושב הזה החלטנו להעביר את החוק אין לזה שום קשר לעכשיו. בוודאי שזה קשור לחקירת נתניהו אבל לא לאירועים האחרונים. כבר עשרים שנה ראשי ממשלות בחקירה וצריך להפסיק עם זה ולהקפיא את החקירות עד אחרי הקדנציה שלו. לזה כן יש היתכנות פוליטית". 

ביטן דחה את חששם של חברי האופוזיציה לפיו ראש הממשלה יפעל להליכה לבחירות כדי שהחוק, שבמידה ויעבור יחול בקדנציה הבאה, ישפיע גם עליו. "החקירה הזאת תסתיים אז לא יעזור ללכת לבחירות", הוא ציין והוסיף, "החקירות האלה יסתיימו. אני אומר את זה במפורש".

בהמשך הוא הבהיר כי הוא לא מתרגש מהתנגדות היועמ"ש מנדלבליט לחוק וחשף כי בליכוד מוכנים לשקול את נושא הגבלת כהנות ראש ממשלה, "הכנסת לא מחויבת לעמדת היועץ. זאת הצעת חוק פרטית. נעבור עם השרים וזה יסתיים עד סוף המושב הזה. אנחנו מוכנים לשקול את העניין של הגבלת כהונה. אנחנו לא ניכנס לפרטים. הגבלת תקופה ולא הגבלת קדנציות בניגוד לארצות הברית. בישראל יכולה להיות גם ממשלה חצי שנה. אנחנו נסכים להגבלה של שנים".