כשאיוב קרא "הפליל" את נתניהו בנסיון לסגור את 'כאן'

היוזמה המחודשת עלתה ביוזמת השר דרעי, אך שר התקשורת צייץ: "שמחתי לקבל את ברכתו של רוה"מ לסגירת התאגיד הציבורי". בהמשך הוא מחק את הדברים ככל הנראה כדילהסוות את חלקו של ראש הממשלה במהלך. ארגון העיתונאים: "הסטת תשומת הלב מחקירות נתניהו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/10/17 15:02 כה בתשרי התשעח

כשאיוב קרא "הפליל" את נתניהו בנסיון לסגור את 'כאן'
צייץ ומחק. קרא ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה ליזום מהלך שבסופו תאגיד השידור הציבורי 'כאן' יסגר למעט רשת ב'. ההצעה עלתה אמנם מכיוונו של שר הפנים אריה דרעי אך מציוץ של שר התקשורת איוב קרא, שנמחק בהמשך, עלה כי הנושא מקודם על ידי נתניהו.

השר דרעי העלה בישיבת ראשי הקואליציה את הריון באופן רשמי בטענה שהדבר יחסוך מיליארדי שקלים בשנים הקרובות. לדבריו, חבל להשקיע כספים רבים לטובת רייטניג נמוך.

מרבית משתתפי הישיבה הסכימו לדברים, אך מאחר ושר האוצר משה כחלון התנגד להם נקבע שהוא ונתניהו ידונו בנושא בארבע עיניים ולבסוף תתקבל החלטה סופית.

רשת ב

רשת ב' תינצל? עיתונאי 'כאן'צילום: פלאש 90. יוסי אלוני

עם סיום הישיבה צייץ שר התקשורת, איוב קרא, בחשבון הטוויוטר שלו: "שמחתי לקבל את ברכתו של רוה"מ לסגירת התאגיד הציבורי. סוף לבזבוז כספי הציבור". עם זאת, כעבור זמן קצר נמחק הציוץ ובמקומו הופיע אחד אחר שבו נכתב: "היו פניות אלי מראשי הקואליציה לסגירת התאגיד הציבורי פניתי לרוה"מ ועם קבלת החלטה סופית בעניין אעדכן בהתאם".

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "עוד לא יבשה הדיו על החלטת בג"צ להקפיא את החוק ההזוי, המיותר והמזיק לפיצול תאגיד השידור הציבורי, והנה ראש הממשלה ואנשיו מנסים להנחית עליו מהלומה נוספת כדי להסיט את תשומת הלב מההתפתחויות בחקירות. זה עוד מהלך ציני של ראש הממשלה, שלא יכול להיגמל מההרגל המגונה להתעלל בשידור הציבורי ובעובדיו".

מכאן בהרצה נמסר: "כאן ממשיכים כרגיל, ע"פ חוק ובמלוא הכח עם עלייה של עשרות אחוזים בנתוני הרייטינג בהשוואה לעבר, חשיפה דיגיטלית למיליוני גולשים, אלטרנטיבה איכותית  לשידורים המסחריים וחיסכון של מאות מיליוני שקלים בכספי ציבור.  אנחנו  מזמינים את הצופים להתרשם מ 5 תוכניות חדשות שיעלו השבוע ב-כאן 11 וממהדורת חדשות עצמאית ונקייה מאינטרסים פוליטיים ומסחריים"