צה"ל מיפה את בית המחבל: הלווייתו של הלוחם תצא היום מהר הרצל

לקראת הריסה - צה"ל מיפה את בית המחבל שהרג את שילה יוסף אמיר ז"ל, הרמטכ"ל קיים הערכת מצב ביישוב קדומים | בריאיון ל"חדשות כיפה" אמר רבו של אמיר: "רצה להתגייס מתוך משמעות וערכיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/23 08:34 יח בתמוז התשפג

צה"ל מיפה את בית המחבל: הלווייתו של הלוחם תצא היום מהר הרצל
שילה יוסף אמיר הי"ד | , צילום: Hillel Maeir/Flash90, דובר צה"ל

לוחמי צה"ל ומג"ב מיפו הלילה (ו') בכפר קיביא שבחטיבת אפרים את ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש סמוך ליישוב קדומים בו נהרג לוחם צה"ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל.
במהלך הפעילות בוצעו ירי זיקוקים ויידוי אבנים לעבר הכוח אשר הגיב בירי רוגר, זוהו פגיעות. לוחם צה"ל נפצע באורח קל כתוצאה מיידוי האבנים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.

סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם צה"ל בסיירת גבעתי, נהרג אתמול במהלך פעילות מבצעית סמוך לקדומים מירי מחבל, חבריו לצוות נטרלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן. ההלוויה תיערך היום בשעה 10:00 בהר הרצל. הרמטכ"ל קיים אתמול בערב הערכת מצב ותחקיר ראשוני ביישוב קדומים בעקבות הפיגוע.

הרמטכ"ל בקדומים

הרמטכ"ל בקדומים צילום: דובר צה"ל

בשיחה לחדשות כיפה, סיפר הרב שילה מרום ממכינת קשת בה למד שילה אמיר ז"ל, סיפר על התרשמותו משילה: "רואים בתמונה שלו שהיה לו חיוך שובה. שילה היה חבר טוב, נאמן לחברים שלו, הייתה לו דרישה מאוד גדולה לאמת. הוא בירר את הדרך שלו פה במכינה, ורצה להתגייס מתוך משמעות, מתוך ערכיות, מתוך חיבור לעם ישראל ולתורה", עוד סיפר: "זה מה שהוא עשה פה כל השנה. הוא היה ביחד עם החברים שלו, וטייל, הוא אהב לטייל בארץ ישראל, אהב לטייל פה בגולן.

ירה, נמלט חוסל

מפרטי הפיגוע עולה כי במהלך בידוק רכב בכביש 55 סמוך לשעה 15:30 בין שכונת מצפה ישי שבקדומים לצומת ג'ית הקטנה, מחבל פתח באש, פגע בלוחם ופצע אותו באורח אנוש. המחבל נמלט ברגל, ובבריחתו נתקל בישראלים נוספים בצומת ג'ית ופתח לעברם באש, שם כוחות הביטחון השיבו בירי וחיסלו אותו. מותו של הפצוע נקבע במקום הפיגוע. 

לוחמים בקדומים, היום |

לוחמים בקדומים, | צילום: Hillel Maeir/Flash90

המחבל שביצע את הפיגוע הוא אחמד יאסין גידאן, בן 19 - פלשתיני תושב קיבא שבבינימין, ללא רקע ביטחוני קודם. שלוש שעות אחרי הפיגוע הזרוע הצבאית של חמאס פרסמ כרוז רשמי בו היא מקבלת אחריות על הפיגוע, ,שהגיע בתגובה למבצע צה"ל בג'נין ובשל השחתת הקוראן בכפר עוריף.