ראיון הרב של סמ"ר שילה יוסף אמיר: "הוא ביאר את שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד"

לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר שילה יוסף אמיר הי"ד, נהרג בפיגוע הירי בקדומים. רבו במכינת קשת סיפר ל"חדשות כיפה": "רואים בתמונה שלו שהיה לו חיוך שובה. שילה היה חבר טוב, נאמן לחברים שלו, היתה לו דרישה מאוד גדולה לאמת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/07/23 23:15 יז בתמוז התשפג

הרב של סמ"ר שילה יוסף אמיר: "הוא ביאר את שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד"
שילה יוסף אמיר הי"ד | , צילום: Hillel Maeir/Flash90, דובר צה"ל

סמל-ראשון שילה יוסף אמיר הי"ד, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, נהרג אתמול (ה') במהלך הפיגוע בקדומים מירי מחבל. חבריו לצוות ניטרלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן. שיחה עם "חדשות כיפה", הרב שילה מרום, ממכינת קשת, סיפר עם הדמות המיוחדת של שילה אמיר ז"ל, שהיה תלמידו. הלווייתו של שילה תיערך מחר בשעה 10:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. 

"למדנו ביחד שנה שלמה כל בוקר"

הרב מרום מספר כי שילה יוסף היה תלמידו במשך שנה, עד לגיוסו לצה"ל: "הוא הגיע אלינו למכינה, הוא למד בכיתה שלי, ולמדנו ביחד שנה שלמה כל בוקר. ישבנו גם פעם בשבוע אחד על אחד". 

איך הרב התרשם מהאישיות של שילה?

"רואים בתמונה שלו שהיה לו חיוך שובה. שילה היה חבר טוב, נאמן לחברים שלו, היתה לו דרישה מאוד גדולה לאמת. הוא בירר את הדרך שלו פה במכינה, ורצה להתגייס מתוך משמעות, מתוך ערכיות, מתוך חיבור לעם ישראל ולתורה. זה מה שהוא עשה פה כל השנה. הוא היה ביחד עם החברים שלו, וטייל, הוא אהב לטייל בארץ ישראל, אהב לטייל פה בגולן.

הפגנה אחרי הפיגוע |

הפגנה אחרי הפיגוע | צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

זירת הפיגוע |

זירת הפיגוע | צילום: Hillel Maeir/Flash90

"בסוף השירות שלו הוא ממש ביאר את זה"

הרב מרום מספר על פרויקט סוף שנה במכינה, עליו שקד שילה. "בסוף שנה כל אחד מהתלמידים בוחר נושא לכתוב עליו, מאמר, וזה מפורסם כספר מאמרים בסוף שנה. הנושא ששילה בחר לכתוב עליו זה 'שמע ישראל השם אלוהינו השם אחד'. בסוף השירות שלו הוא ממש ביאר את זה - בחיים שלו ובנפילה שלו. הוא מת על קידוש השם, לא מת מוות פרטי. הוא נרצח על קידוש השם, בגלל שהוא היה חייל, בגלל שהיה יהודי. זה מבטא את הצד הלאומי והיהודי שלו בצורה חזקה ביותר". 

מתוך המאמר שכתב הלוחם |

מתוך המאמר שכתב הלוחם | צילום: חשבון הטוויטר של "תורת לחימה"

שילה יוסף אמיר הי"ד | צילום: דובר צה"ל