אברי גלעד חושף את החיבור לדת: "השתניתי"

איש התקשורת הנחה את האירוע המרכזי לסיכום הפעילות של עמותת דרך עמ"י בשנה החולפת, ושיתף את הקשר האישי שלו לימוד התורה, "אני בא מבית אתאיסט שמאלני, במשך 20 שנה השתניתי לחלוטין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 11:09 י בסיון התשפג

אברי גלעד חושף את החיבור לדת: "השתניתי"
צילום: יוני זוננשיין

עמותת "דרך עמ"י", על שמו של סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, קיימה אתמול (ב') את האירוע המרכזי לסיכום הפעילות בשנה האחרונה, בסימן "יחד כל הדרך". האירוע התקיים בהאנגר 11 בנמל תל אביב, יחד עם כ-1500 סטודנטים וסטודנטיות הלוקחים חלק בפעילות העמותה, בהנחיית אברי גלעד ובהשתתפות משפחת מורנו ושר המורשת הרב עמיחי אליהו. במהלך האירוע התקיימה הופעה מיוחדת של עקיבא בה אירח את רביב כנר.

אברי גלעד הנחה את כנס עמותת דרך עמ"י: "השתניתי לחלוטין וזכיתי להתחבר לשורש שהיה טמון בי"

אברי גלעד, מנחה הערב, שיתף, "אני בא מבית אתאיסט שמאלני. גדלתי בבית של טינה לכל מה שקשור ליהדות, אבא שלי ניצול שואה, שמבחינתו באושוויץ מת אלוקים", הודה בכנות. גלעד סיפר לקהל כי בגיל 40 נקלע למשבר אישי קשה שהוביל אותו ללמוד תורות רבות, ביניהן תורת ימימה. "במשך 20 שנה השתניתי לחלוטין וזכיתי להתחבר לשורש שהיה טמון בי מתמיד. לא הבנתי שכשאדם לא קשור לשורשו, עיניו תרות אחרי החסר".

הופעה של עקיבא ורביב כנר

הופעה של עקיבא ורביב כנר צילום: יוני זוננשיין

איש התקשורת הודה, "מאז שקרה לי הדבר הזה, אני מרגיש כאילו אני ילד שמצא את הוריו הביולוגיים. מצאתי את הקשר שלי לעם ישראל, והבנתי שיש בין כולנו משהו שמחבר אותנו יחד. התפקיד שלנו הוא למצוא מחדש את הקשר". ברוח המצב במדינה, גלעד הביע דאגה מהפילוג. "החברה האנושית במצב מזעזע ביותר", הוא טען, "הרשתות החברתיות גרמו לנו להתמכר לזעם, והתפקיד שלנו הוא להיפגש, כי כשנפגשים ומדברים, והכי טוב - לומדים יחד, הדבר הזה יכול להיות גלגל ההצלה של עם ישראל".

האירוע המרכזי הינו סיכום שנתי של פעילות העמותה, שמקיימת בין היתר פעילות ב-17 מרכזים שונים ברחבי הארץ עבור צעירות וצעירות ממגוון הקשת הישראלית. בין היתר פועלת העמותה בקרב סטודנטים שאינם דתיים, הנפגשים מדי שבוע באחד המרכזים הפזורים ברחבי הארץ שם הם לומדים יחד תכנים של אמונה, הגות יהודית, מידות ופיתוח האישיות, דרך ארון הספרים היהודי.