אברי גלעד מציע: "ליבה תמורת לב"

בטורו השבועי, מסביר אברי גלעד כי בעוד חלקים בציבור החילוני מביעים שנאה לציבור החרדי, הם נענים דווקא באהבה: "גלי הזעם שלכם נשברים על סלעי החמימות היהודית" גלעד מותח ביקורת: "כשעולה קושי, אין שום דרך להתמודד איתו חוץ מהפעלת שנאה יוקדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/05/23 14:22 ה בסיון התשפג

אברי גלעד מציע: "ליבה תמורת לב"
צילום: Oren Nahshon\ Flash 90

ביקורת על הצד החילוני: בתקופה האחרונה עומד הציבור החרדי תחת מתקפה, חוק הארנונה, הכספים הקואליציונים ותקציב המדינה הביאו לכך שחיצי הביקורת הופנו לעבר החרדים כשבמוקד - החינוך החרדי נטול לימודי הליבה. בטורו השבועי ב"ישראל היום" מבקש גלעד "להאיר את החוסר דווקא בצד השני, הצד שדורש מהחרדים ללמוד לימודי ליבה".

זה הכלי היחיד שאתם יודעים להפעיל?

"יש צדק בטענה שחרדים שאינם לומדים לימודי ליבה" כותב גלעד, "אינם מגיעים לחיים הבוגרים עם מספיק כלים שיאפשרו להם לכלכל את עצמם, ולכן ייפלו לנטל על הציבור העובד. אני חושב שמי שלא לומד שום לימוד שמכשיר אדם לעבודה, צריך להיות מודר ממערכת קבלת התשלומים של המדינה. לא למדת? בעיה שלך. אם עשית השתדלות ועדיין אתה מתקשה - נעזור לך".

"אבל אני מבקש להאיר את החוסר דווקא בצד השני". גלעד טוען כי בעוד בצד החרדי אין מספיק לימודי ליבה, בצד החילוני כמעט ואין לימודי לב, הוא מסביר: "אני צופה במחוזות השנאה העולים חדשות לבקרים במרחב החילוני ואומר לעצמי - זה הכלי היחיד שאתם יודעים להפעיל? תסתכלו שנייה על החרדים, אתם באים עליהם עם שנאה, הם מקבלים אתכם באהבה". גלעד מוסיף: "פעם אחר פעם גלי הזעם שלכם נשברים על סלעי החמימות היהודית, על מגשי המאפים והקיגל בבני ברק, ואתם לא לומדים".

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ |

ישיבת מעלה אליהו, גלעד כואב את הניכור | צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

"אין שום שיעור על הטוב המצוי בליבו של כל אדם"

גלעד מתייחס בביקורת גם כלפי המחאה נגד ישיבת מעלה אליהו בתל אביב: "ליבי נחמץ כשראיתי שהחזית החילונית בתל אביב הצליחה לסכל את מעבר ישיבת מעלה אליהו ממשכנה העלוב למשכן קבע, מרחק כמה רחובות. למה הועילה השנאה הכללית הזאת? מה רע עשו לכם תלמידי הישיבה, שעסוקים בלימוד ובעשיית טוב? רק דחייה והתנכרות למדתם בבית הספר? כמה עצוב".

גלעד מסיים את הביקורת וכותב: "החינוך החילוני מעביר ידע. במקרה הטוב. הוא אינו מלמד בכלל חיבור לנשמה, היהודית או הכללית. אין שום שיעור על הטוב המצוי בליבו של כל אדם, אין שום שיחה על תפקידו של האדם בעולם, בקהילה, במשפחה. שום וכלום. לכן כשעולה קושי, אין שום דרך להתמודד איתו חוץ מהפעלת שנאה יוקדת, וזה עוד במחנה שסיסמתו היא מגוון וקבלת האחר".