10 מאכלים שכף אחת של סילאן יכולה לשדרג אותם פלאים

לדבש המופק מתמרים יש סגולות מיוחדות. הוא מתוק, הוא דביק, ובנוסף לכל הוא מכיל מינרלים וסיבים תזונתיים. אספנו בשבילכם עשרה מאכלים שאם תוסיפו להם כף אחת של סילאן הם יהיו הרבה יותר טעימים

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 16/03/23 12:49 כג באדר התשפג

10 מאכלים שכף אחת של סילאן יכולה לשדרג אותם פלאים
צילום: canva

למי שבטעות לא יודע: סילאן הוא דבש המופק מתמרים. התמר מאופיין במתיקותו הרבה, ועם זאת בערכים הבריאותיים החיוביים שלו כמו מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. בגלל היותו של הסילאן בריא ומתוק כאחד, הוא משמש פעמים רבות כתחליף טבעי ומומלץ לסוכר. לסילאן יש טעם ייחודי, מתוק ודומיננטי, ויש לא מעט מאכלים שאם תוסיפו להם אפילו מעט ממנו, יהפכו לטעימים הרבה יותר.

1. תפוחי אדמה

יש כל כך הרבה צורות להכין תפוחי אדמה והמון דרכים לתבל אותם, אבל אם תוסיפו כף אחת של סילאן ותערבבו היטב יחד עם תפוחי האדמה רגע לפני שאתם זורקים אותם לתנור, הם יצאו קריספיים יותר, מתוקים יותר ועסיסיים יותר.

צילום: canva

2. עוף

עוף בסילאן הוא מנה מוכרת וטעימה במיוחד. כל מה שאתם צריכים הוא למשוח את העוף בסילאן ולשלוח אותו בתנור להשחמה ארוכה. הסילאן יוסיף לעוף את המתיקות הנדרשת ויסייע בצבע החום שאתם שואפים להגיע אליו. אם אתם פחות אנשים של עוף, תוכלו לעשות זאת גם עם חזה עוף.

צילום: shutterstoke

3. חלות

אתם מכינים כל שבת חלות מרשימות, הבצק יוצא נימוח ואוורירי אבל הציפוי בהיר מדי ורך מדי? כל מה שאתם צריכים הוא להוסיף כף אחת של סילאן לתערובת הביצה שאתם מורחים מלמעלה. הסילאן יוסיף לציפוי את הקריספיות והעסיסיות שאתם מחפשים, וגם יוסיף קצת מתיקות לחלה.

צילום: shutterstock

4. מוקפץ

מוקפץ עם ירקות או חזה עוף צריך להיות, יותר מהכל, עשיר ברטבים. רובנו מסתפקים ברוטב סויה וטריאקי, אבל מה שיכול להקפיץ את המוקפץ בכמה רמות נוספות הם כמה כפות סילאן, שיוסיפו מתיקות שאין כמוה. בניגוד לשאר הרטבים הקנויים בסופר, הסילאן הטבעי מכיל יתרונות בריאותיים ואין בו ממתיקים מלאכותיים נוספים.

צילום: shutterstock

5. עוגיות/עוגת טחינה

אחד השילובים המצליחים ביותר הוא בין סילאן לטחינה, וכל הטוב הזה קורה כשמכינים עוגה או עוגיות על טהרת הטחינה. כשאתם בוחרים להכין מאפה כזה, תוסיפו כף אחת של סילאן ותהפכו את העוגה שלכם מיבשה ומשעממת לקינוח מתוק ומפנק.

צילום: יולה זובריצקי

6. סלט

כל אכלן מתחיל יודע שהחלק הכי חשוב בסלט, זה שהופך אותו מסלט רגיל לארוחה מפנקת, הוא הרטבים שמכניסים לתוכו. חוץ מרוטב ויניגרט או אלף האיים, כף אחת של סילאן יכולה לשדרג לכם את הסלט ולהוסיף את המתיקות הבריאה שאתם מחפשים.

צילום: shutterstock

7. קציצות

כשמכינים קציצות לילדים, כמעט תמיד הולכים באופן אוטומטי לרוטב העגבניות המוכר והרגיל. הוא טעים, אבל אם אתם רוצים לשדרג את הקציצות שלכם עם רוטב מתקתק ומפתיע, כף אחת של סילאן יכולה לסייע ברוטב חדש וטעים.

צילום: shutterstock

8. חטיף בריאות

אם אתם אנשים שאוהבים בריאות, ורוצים לנשנש מדי פעם, בטח יצא לכם להכין לעצמכם חטיפי גרנולה או שיבולת שועל מפנקים. מה שיכול לשדרג את המתכון שלכם וגם לסייע בדביקות התערובת הוא סילאן, המתבטא במתיקות ודביקיות כאחד.

צילום: shutterstock

9. סלמון

דג הסלמון הוא אחד הדגים הפשוטים ביותר להכנה. כל מה שצריך הוא לתבל אותו היטב ולזרוק לתנור להשחמה. בדיוק בגלל זה, חשוב להשקיע בתיבול וברטבים ששמים. אם תמרחו על הדג שלכם מעט סילאן, הוא יוסיף לכם ציפוי עסיסי ומתיקות מדהימה שתעלה את הסלמון בכמה רמות.

צילום: shutterstock

10. ג'חנון

לא כל אחד מסוגל להכין ג'חנון, אבל מי שעושה זאת חייב לעשות את זה כמו שצריך. כדי להוסיף לבצק הדק מתיקות מיוחדת וציפוי קריספי-רך, מרחו מעל הבצק מעט סילאן ותכניסו לתנור. לא תאמינו כמה זה ישדרג את ארוחת בוקר שבת. 

צילום: shutterstock