איך מתפיחים בצק בחורף? המדריך שיהפוך את החלות לאווריריות כמו עננים

הטמפרטורות הנמוכות של מזג האוויר המתקרר מקשות על חובבי האפייה שבינינו להתפיח את הבצק. מים חמים, שמיכות ואפילו אדים: מימי נאמן שייך מרשת מאפה נאמן מציגה את הטיפים הפשוטים שיקלו על העבודה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/11/22 10:30 כג בחשון התשפג

איך מתפיחים בצק בחורף? המדריך שיהפוך את החלות לאווריריות כמו עננים
צילום: shutterstock

מזג האוויר השתנה סופסוף וכבר אפשר לקבוע בוודאות שהקיץ מאחורינו. הסתיו הישראלי מפתיע לעיתים בגשמי ברכה משמחים וקור נעים שמורגש ברחובות. מזג האוויר המבורך עלול להוות צרה מסוימת לחובבי האפייה שבינינו, איך אפשר להתפיח בצק בטמפרטורות נמוכות? במיוחד כאשר ימי שישי הקצרים מקשים על ההתארגנות לקראת שבת, ולמי יש זמן לחכות עד שהבצק יספוג את כל האוויר לו הוא זקוק. הנה השיטות שיקלו עליכם את מלאכת האפייה בחורף. 

תנור

כמה פשוט, ככה קל. כלומר מניחים את הבצק בקערה, מכסים בניילון נצמד ומכסים במגבת מטבח. לאחר מכן מחממים את התנור כמה דקות בטמפרטורה שלא עולה על 60 מעלות, מכבים ומכניסים את הבצק עד שתופח לגובה הרצוי.

החום מסייע להתפחה

החום מסייע להתפחה צילום: shutterstock

כיסוי פלטה

תודו על האמת, נכון שתמיד רציתם להתכרבל בשמיכות של הפלטה של שבת? הן חרוכות, וישנות, וכנראה עם כתם או שניים שלעולם לא ירדו, אבל בחיי, כמה נעימות הן נראות. הנה ההזדמנות לקנא בבלילת הבצק שלכם. כסו את הקערה בשמיכות, הקרויות גם "קלפושה", ותראו ישועות. 

ככה נראית גם הקלפושה שלכם?

ככה נראית גם הקלפושה שלכם? צילום: shutterstock

מים פושרים 

בזמן הכנת הבצק רצוי להשתמש במים פושרים ולא במים קרים, זה מזרז את התפיחה של השמרים. בימי הקיץ החמים, לעומת זאת, נשתמש במים קרים. 

הימנעו ממים קרים

הימנעו ממים קרים צילום: shutterstock

מקור חום 

מזג האוויר מתקרר ואיתו גם הבית. חלקנו נאלצים להפעיל רדיאטור, הסקה או אפילו מייבש. אתם מוזמנים לנצל את החימום המלאכותי הזה בשביל הבצק. עטפו את הקערה בניילון נצמד ומגבת מטבח והניחו אותה לתפוח לצד מקור חום. זה יכול להיות הסירים שעל הכיריים, מפזר חום, מייבש כביסה ובמקרים חריגים אפילו האדים במקלחת החמה יכולים לעשות את העבודה. 

אפשר לנצל את מקור החום

אפשר לנצל את מקור החום צילום: shutterstock

מתכון לחלה לשבת

צילום: גיל אבירם