חזון הצמחונות: נפתחה מסעדת המבורגר מעבדה ראשונה בישראל

בשורת הבשר שמיוצר במעבדות ולא מיוצרים חיים, מגיע דווקא מישראל, עם פתיחת מסעדת The Chicken בנס ציונה. הפלא הזה לא רק שהוא עתיד לשנות את תעשיית הבשר, מדובר במסעדה בה אפשר להביע את דעתכם על המוצר - והכל בחינם

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 18/11/20 15:11 ב בכסלו התשפא

חזון הצמחונות: נפתחה מסעדת המבורגר מעבדה ראשונה בישראל
המבורגר מעבדה ראשון בישראל, צילום: SuperMeat

המשימה להביא בשר תרבותי לשולחן ארוחת הערב מתקרבת צעד מוחשי יותר השבוע עם השקת The Chicken - חוויית המסעדה הראשונה בעולם המספקת אנשים מעוניינים ההזדמנות לאכול בשר שגדל ישירות מתאי עוף. המסעדה נפתחה על ידי חברת המזון טק SuperMeat, וכל מה שצריך לעשות על מנת להנות מארוחה של המבורגר עוף מעבדה, זה  להזמין מקום מראש. החוויה לא נגמרת כאן, אחרי שתגיעו למקום תגלו שכל הארוחה היא בכלל בחינם. המטרה של כל המסעדה הזו היא כדי לקבל את חוות הדעת של הקהל מהמוצר לפני שישווק לחברות הגדולות.

צילום: SuperMeat

אורחים נבחרים ב- The Chicken יוכלו לראות את מפעל הייצור ממקומם וליהנות חוויה מסעדה במקום, אכילת המבורגרים מעוף המיוצר תחת אותו גג. המקום סגור בשבת והאוכל שמיוצר על ידי החברה, קיבל את ברכת הדרך של כלל רבני המגזר, אך למקום טרם קיימת תעודת כשרות.

בחברה הסבירו את השיקול הכלכלי של פתיחת המסעדה: "מדובר בתהליך יעיל ומשתלם כלכלית משום שמגדלים באופן ישיר את הרקמות המיועדות למאכל, ובצורה כזאת ניתן לחסוך במשאבים, כסף ואנרגיה. המסעדה לא נפתחה למטרות רווח אלא על מנת לקרב את המתעניינים למוצר ולתהליך הייצור, ולהמחיש את התקרבות המוצר לשוק".

ב-SuperMeat  מספרים כי החברה שואפת להביא לעולם את בשר העוף האיכותי ביותר, שגדל ישירות מהתאים, בתהליך בר קיימא וידידותי לבעלי חיים. עם הביקוש העולמי לבשר צפוי להכפיל את עצמו 2050, בשר מתורבת מציע מערכת מזון חדשנית שתספק ביטחון תזונתי, באופן דרסטי להפחית את פליטת הפחמן ולהגביר את בטיחות המזון ברחבי העולם. "ההשקה של העוף היא צעד חשוב לעבר עולם בו נגיש בשר תרבותי כל אחד. יש דרישה ציבורית חזקה לשקיפות כיצד אוכל מגיע לשולחן. אנחנו
גאים לחלוק את הסיפור המלא של עוף SuperMeat לראשונה - מציעים הפקה וארוחת ערב תחת אותו קורת גג, מהמפעל שלנו ועד למזלג שלך", אמר עידו סביר, מנכ"ל SuperMeat.

מעבדות הייצור

מעבדות הייצורצילום: SuperMeat