שאל את הרב

ההורים מקשים עלינו

הרב דני ארגמן הרב דני ארגמן 21/07/10 18:45 י באב התשע

שאלה

הרב שלום,

אני נשואה כבר שנתיים וקצת ויש לנו ילד בן חצי שנה ברוך ה'

האמת שהבעיה שלי היא עם המשפחה שלי בעיקר עם ההורים שלי, הבעיה התחילה כבר לפני החתונה ועכשיו אולי קצת מאוחר.. אבל זה רק הולך ומדרדר וחייבים עזרה!

עוד לפני שהתחתנתי להורים שלי היה מאד קשה עם הרעיון.. הם כל הזמן מנסים לשמור אותי אצלם, הם כל הזמן רוצים שאני אמשיך להיות הבת שלהם ורק שלהם (ואני לא בת יחידה או משהו כזה)

במקום לקבל את בעלי, אבא שלי כל הזמן מנסה להתחרות איתו, ואני מרגישה כאילו הוא מקנא בו. הם מתייחסים לבעלי מאד מאד לא יפה, שאנחנו באים הם בקושי מדברים איתו, לא אומרים לו מזל טוב שהיה לו יום הולדת, שסתם הם מתקשרים הם לא שואלים לשלומו.. וניסיתי להעיר להם על זה והם אמרו שזה שטויות שהם אוהבים אותו מאד והכל בסדר.

ולא נדבר על זה שהם לא מבינים שאנחנו זוג וצריכים את הפרטיות שלנו, הם כל הזמן רוצים לבוא לבקר, שנבוא לבקר, ועושים פרצופים אם אנחנו עושים שבת לבד בבית..

הדבר נהיה הרבה יותר חמור מאז שהבן היקר שלנו נולד, הם מנסים להשתלט עליו, כל הזמן הם רוצים רק אותו ואותי לבד, ולהשאיר את בעלי מחוץ לתמונה, שאנחנו באים לשם אמא שלי כל הזמן מחזיקה אותו ואבא שלי כל הזמן רוצה לקחת אותו אליו לבד, נמצא בחדר ומחכה שיביאו אותו אליו או בבית הכנסת קראתי לבעלי שיקח אותו כי הוא הפריע לי להתפלל, אז הוא בא והחזיק אותו כל התפילה ולא נתן לבעלי להתקרב אליו.

זה רק מקרים קטנים. הבעיה היא הרבה יותר גדולה, תמיד יש ויכוחים וריבים, כל הזמן יש לאמא שלי יציאות מעליבות שפוגעות בבעלי, בתחילת הנישואים היא כל הזמן הייתה אומרת שהוא חטף לה את הילדה וכל מיני משפטים בסגנון, דבר נוסף שמכעיס נורא שהם כל הזמן מצפים שנבוא ונהיה טובים אליהם ונקשיב להם ונשתף אותם, והם לא מספיק שמתנהגים מגעיל לבעלי וגם אליי לפעמים, הם גם לא עוזרים כלכלית בכלל, ולא בגלל שאין, בגלל חוסר אכפתיות, "שנסתדר לבד" או "לנו לא עזרו שהתחתנו" ואני לא מבינה אם זה סיבה לא לעזור כי לך לא עזרו? כל בקשה של עזרה אם זה בשכר דירה ואם זה בשכר לימוד, צריכים לעבור מלחמות עולם עד שנותנים משהו. בכל מקרה הבעיה היא יותר היחס המזלזל אלינו בתור זוג, והרצון לקרב רק אותי ואת הבן שלי אליהם הולך וגובר וזה כבר קשה מנשוא,

בעלי ואני רבים המון כל פעם שאנחנו חוזרים משם, וזה סתם מפריע לנו לנישואים,

תשובה

****************************************
שלום לשואלת,
א. את מתארת מצב קשה שלא ניתנת לכם האפשרות לחיות את החיים הזוגיים שלכם בנחת ובעצמאות, ושהמצב גורם גם למריבות ביניכם. הדבר הראשון שצריך לעשות זה להגדיר את הגבולות בין "מדינת ההורים" ל"מדינה הזוגית" שלכם, אם הגבולות מטושטשים צצים הרבה בעיות!

ב. את אומרת שההורים רוצים "לשמור אותך אצלם" - ודאי דבר זה פוגע בחירות שלך, זה גורם להם להם להתערב בצורה לא נעימה כלפיכם, לכן הצעד הראשון הוא לחזק את העצמאות שלכם, זוג שעומד בפני עצמו! ושומר על המרחב הפרטי שלו.

ג.את מציינת שאת מצפה מההורים שלך לסיוע כלכלי ואת מאוכזבת מהיחס שלהם בתחום הזה, ולי נראה שזוהי נקודת לעבודה, בצפיה זו את משדרת להם שעדיין לא יצאת מהבית ואת עדיין מצפה ללסיוע בשכר דירה או שכר לימוד, (גם במערכת יחסים תקינה זה לא רצוי על אחת כמה וכמה כשהיחסים לא תקינים), לחירות יש מחיר וצריך לשלם אותו - הוא משתלם, תורידי את הצפיות הכלכליות מההורים כך תשדרי עצמאות, ככל שתשתחררי ממחשבות תלות כך תוכלי לעמוד על שלך , לכבד הורים ויחד עם זאת לשמור על פרטיותכם.

המון הצלחה!!

בברכה,

דני ארגמן

כתבות נוספות