כן המפקדת

שילוב הבנות הדתיות בצה"ל - עולה מדרגה: כלל קציני הצבא יונחו כיצד להתייחס לחיילת דתייה, תוך התחשבות בתנאי השירות שלה

חדשות כיפה אורי פולק 07/10/10 00:00 כט בתשרי התשעא

כן המפקדת
farshad5475-cc-by-sa, צילום: farshad5475-cc-by-sa

שילוב הבנות הדתיות בצה"ל - עולה מדרגה. לכיפה נודע כי צוות מיוחד שהוקם בשיתוף פעולה בין הרבנות הצבאית הראשית לבין יחידת מיטב (לשעבר הבקו"ם), יעביר הרצאות לקציני צה"ל בדבר קבלת חיילת דתייה ליחידה וההתחשבות בתנאי השירות שלה.


כבר בחודשים הקרובים יסיירו נציגי הרבנות הצבאית ביחידות השונות כדי להכשיר את הפרוייקט החדש, בשימת דגש על בית הספר לקצינים, בה"ד 1, זאת כדי להגדיל באמצעותו את מודעות כלל מפקדי צה"ל לשילובן של המתגייסות הדתיות. ברבנות הצבאית אף בוחנים אפשרות לכך שיוגדר קובץ הנחיות מיוחד אשר יגדיר לקצינים כיצד להתייחס אל החיילות המאמינות.


צעדים אלו מגיעים אל רקע הנתונים המאכזבים אשר התפרסמו לפי כשנה, מהם עלה כי רק מחצית מהמועמדות לשירות צבאי מקרב הדתיות אשר התייצבו לצו הראשון, אכן התגייסו לצבא בסופו של דבר. ועדת היגוי מיוחדת שהוקמה בצה"ל בעקבות הממצאים, מצאה כפתרון כי יש ליצור לבנות הדתיות תפקידים איכותיים יותר, תוך שמירה על סביבה יציבה אשר תאפשר להן שמירה על המסורת.


כזכור, לפני כשנה הושק בצה"ל מסלול שירות חדש לבנות דתיות, המשותף לצה"ל ועמותת "אלומה", אשר יאפשר להן לשרת בקבוצות לאורך שרותם הצבאי, זאת בדומה לבני הישיבות במסלול ההסדר המשרתים בצבא בקבוצות.


רעיון השירות בקבוצות נועד על מנת לסייע לבנות הדתיות המעוניינות בשירות צבאי, שלא במסגרת השירות הלאומי, כאשר המסגרת החברתית אמורה לסייע בשמירה על אורח החיים הדתי, כפי שהן רגילות אליו. לדברי יפעת סלע, מנכ"ל "אלומה", הצבא מבין שהוא צריך ללכת לקראת הבנות.


במסגרת המסלול החדש יוצעו לבנות מספר אפשרויות לגיוס, במסגרתן תוכלנה הבנות לשרת בחיל האוויר, כמאמנות סימולטור, עובדות חקר מודיעין או מפענחות תצלומי אוויר. כמו כן , המסלול החדש יאפשר שירות קבוצתי של בנות דתיות במסגרת זרוע היבשה, כמדריכות שריון, הנדסה או תותחנים. במסגרת השירות העורפי תוכלנה הבנות לשרת באגף כוח האדם ובאגף התקשוב, כתצפיתניות או כמדריכות אוכלוסיה לשעת חירום בפיקוד העורף.