חדשות מרעישות: החל מהערב מהדורות החדשות מתקצרות

השלב הראשון בהחלטתה של הרשות השנייה על קיצור המהדורות יכנס היום לתוקף, כאשר זמני המהדורות יקוצרו ברבע שעה. בשלב השני, שיכנס לתוקפו באפריל, צפויה המהדורה לחזור לאורך של שעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/22 17:34 ז בשבט התשפב

חדשות מרעישות: החל מהערב מהדורות החדשות מתקצרות
יונית לוי, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מועצת הרשות השנייה החליטה לפני כחודש על קיצורן של מהדורות החדשות בטלוויזיה. כיום משודרות המהדורות החל מהשעה 20:00 ועד לשעה 21:30, באורך של שעה וחצי, וההחלטה התקבלה על רקע תלונות הציבור בעניין והרייטינג השלילי להן זכו המהדורות בחודשים האחרונים.

על פי השינוי, שייכנס לתוקפו החל מהערב, המהדורות יקוצרו ברבע שעה ויסתיימו בשעה 21:15. זהו השלב הראשון בקיצור זמני המהדורה, כאשר בשלב השני המהדורות יקוצרו בעוד רבע שעה ויחזרו לזמן המוכר של שעה עגולה. השלב השני יושלם בראשון לאפריל.

"הגיע הזמן להשיב את זמן החדשות לקדמותו"

הערוצים התנגדו להחלטה, ואחת הסיבות היא הצורך הצורך שלהן להפיק תכנים אחרים שעלותן הכספית רבה, לעומת החדשות שנחשבות כזולות מהבחינה הזו. יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מסרה: "לאחר דיונים ארוכים, מועצת הרשות השנייה, קיבלה היום החלטה חשובה מאוד למען הציבור – השבת המהדורות לאורכן המקורי, אין ספק כי הציבור אמר את דברו ובהחלט הגיע הזמן להשיב את זמן החדשות לקדמותו, לפנות מקום לתוכן נוסף ולחזק את היצירה הישראלית. טובת הציבור היא העומדת לנגד עינינו ואני שמחה לבשר כי הבנו את הצורך העולה מן הציבור וקיבלנו החלטה להחזיר עטרה ליושנה – המהדורה תוחזר לאורכה המקורי".

היום אושרה מועצה החדשה, המהלך יושלם?

השלמת המהלך מוטלת בספק, כאשר היום (א') אושרה מועצה חדשה לרשות השנייה. מי שצפוי להחליף את שמאלוב-ברקוביץ' הוא עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר. לפי הבחירה של השר הנדל, מחצית מנציגי המועצה יהיו נשים ותהיה גם נציגות לציבורים שונים. בין נציגי הוועדה נמצאים סרוגים רבים: הרב ד"ר שרון שלום, ראש הקתדרה הבינלאומית לחקר יהדות אתיופיה בקריה האקדמית אונו, הרב אילעאי עופרן, הרב של קבוצת יבנה וראש המכינה הקדם צבאית "רוח השדה", יקי הפשטיין, עיתונאי "מקור ראשון", ושמואל שטח, מנכ"ל תנועת "נאמני תורה ועבודה".