הרשות השנייה החליטה: מהדורות החדשות יקוצרו

במשך כשעה וחצי משודרות המהדורות המרכזיות בטלוויזיה שזוכות לשיאי רייטינג שליליים בחודשים האחרונים. היום מודיעה הרשות השנייה על קיצור המהדורות בתהליך דו-שלבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/21 19:44 ה בטבת התשפב

הרשות השנייה החליטה: מהדורות החדשות יקוצרו
יונית לוי, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מועצת הרשות השנייה, בראשות יוליה ברקוביץ', החליטה היום (ה') על קיצורן של מהדורות החדשות בטלוויזיה. שלושת הערוצים המרכזיים התנגדו להחלטה הזו. כיום משודרות המהדורות החל מהשעה 20:00 ועד לשעה 21:30, אורך של שעה וחצי.

על פי ההודעה, בשלב הראשון המהדורות יקוצרו ברבע שעה ויסיימו בשעה 21:15, מהלך שיצא לפועל בעוד חודש, בתשיעי לינואר. בשלב השני המהדורות יקוצרו בעוד רבע שעה ויחזרו לזמן המוכר של שעה עגולה. השלב השני יושלם בראשון לאפריל.

אחת הסיבות שהערוצים המרכזיים מתנגדים להחלטה היא הצורך הצורך שלהן להפייק תכנים אחרים שעלותן הכספית רבה, לעומת החדשות שנחשבות כזולות מהבחינה הזו. לאחרונה נרשמו שיאי רייטינג שליליים והרשות השנייה תנסה להחזיר את הצופים עם כיווץ המהדורות.

יוליה שמאלוב ברקוביץ', יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, מסרה: "לאחר דיונים ארוכים, מועצת הרשות השנייה, קיבלה היום החלטה חשובה מאוד למען הציבור – השבת המהדורות לאורכן המקורי, עם זאת, לא התעלמה מצרכי הערוצים המפוקחים. לצערי, בשנתיים האחרונות מצב החירום הפך לשגרה במדינת ישראל, התפרצות נגיף הקורונה, סבב לחימה וארבע מערכות בחירות, הביאו אותנו להיענות לבקשתם של הערוצים המפוקחים ולהאריך באופן זמני את מהדורת החדשות".

"אין ספק כי הציבור אמר את דברו ובהחלט הגיע הזמן להשיב את זמן החדשות לקדמותו, לפנות מקום לתוכן נוסף ולחזק את היצירה הישראלית. טובת הציבור היא העומדת לנגד עיינינו ואני שמחה לבשר כי הבנו את הצורך העולה מן הציבור וקיבלנו החלטה להחזיר עטרה ליושנה – המהדורה תוחזר לאורכה המקור", סיימה ברקוביץ'.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן