ההשפלות המיניות בהשבעת בני עקיבא מטרידות ומחייבות טיפול עמוק

המקרה הקשה של ההשפלות המיניות בסניף בני עקיבא ממשיך לעורר סערה. מנכ"ל תנועת נאמני תורה ועבודה שמואל שטח טוען כי אי אפשר לפטור את המקרה בתירוצים שונים: "זה קיים אצל כולנו, אנחנו באותה סירה"

חדשות כיפה שמואל שטח 09/12/21 14:24 ה בטבת התשפב

ההשפלות המיניות בהשבעת בני עקיבא מטרידות ומחייבות טיפול עמוק
הסניף בו אירע המקרה, צילום: חדשות כיפה

מקרה ההשפלות המיניות שאירעו בהשבעה שנערכה בבני עקיבא הוא מטריד ומחייב טיפול עומק. 
אלא שרגע לפני שצצים הטוענים "עדיף להשאיר הילדים בבית" או "צריך להפריד את בני עקיבא", (והמקרה קרה דווקא בקבוצות נפרדות), עלינו להביט על כך בעיניים חינוכיות: הדבר החמור ביותר שעלול לקרות במהלך פעילות של ילדים בבית ספר או בתנועת נוער, הינו הדבר הקל ביותר שעלול להתרחש מחוץ למערכות אלה.

אני שמח שילדי נמצאים במקום בו הם לומדים מה אסור וכיצד להתמודד עם מי שעושה בפניהם את מה שאסור. זו למידה שיש בצידה קשיים אדירים ולעתים גם נפילות, אך כך לומדים. במיוחד אני שמח מכך שילדיי בתנועת בני עקיבא, אשר מטפלת במקרה זה ובאחרים, ברצינות ובמקצועיות רבה ומוערכת. 
אין זה מנחם, אך בסוף מדובר בארבעה ילדים שחצו גבולות בדברים שלא צריכים להיאמר או להיעשות, אך ללא שום נגיעה פיזית. חובה גם לציין שלא מדובר בילדים מבית מיוחד או בעייתי, אלא בילדים מבתים רגילים וטובים, מה שאומר שזה קיים אצל כולנו, כי כולנו באותה סירה. 

אין כזה דבר "אני משאיר את הילד בבית", כי יום אחד הוא ודאי יצא ממנו, ולא צריך לגלות שגם מתוך הבית, הילדים שלנו יכולים לעשות הכל. ואין דבר כזה חינוך נפרד, כי אם לא נפגשים בסניף, אז נפגשים במעיין או בפינת ישיבה נסתרת.

יממה לאחר הפרסום על כך ששיאנית הדיווחים על פגיעות המיניות בישראל, הינה החברה שפועלת בהפרדה מלאה (על פי נתוני אזורי המגורים), ראוי להפנים כי בכל מקום יש בעיות והשאלה רק היכן זה יתפרץ ובאיזה שלב יטפלו בכך. במחקר שנכתב ע"י אריאל פינקלשטיין במסגרת המכון הישראלי לדמוקרטיה, הוצג כי מספר התיקים העוסקים בפגיעות מיניות או באלימות נגד ילדים ברשויות חרדיות הינו 3.7 לאלף ילדים, בהשוואה ל-2.6 ברשויות רגילות. הנתון אינו משקף את מספר הפגיעות המדוייק אלא את מספר הפונים, אך הוא מעיד בהחלט על כך שאין מקום אשר מוגן או חסין מבעיות. חינוך במערכות חינוך מעורבות מתחיל את הטיפול בשלב מוקדם יותר בהכרח ומסייע להתמודד טוב יותר עם דברים נוראיים שקיימים בכל חברה.
  
עכשיו כמובן עלינו לחזור למציאות הקיימת בכל בית ובית, ולראות כיצד אנו מתמודדים עם המראות שילדינו, רואים בכל רגע ברשתות החברתיות. כיצד אנו מגיעים אל נפש הנוער (ונפשנו) שעומדת מבולבלת מול הצפה של מסרים שליליים הבאים אלינו בצורה ישירה או עקיפה, כיצד אנו לומדים לנפות ולהבדיל בין תרבות לזבל, וכיצד אנו מחדדים את הגבולות ויודעים לומר מה אסור, בעולם שנראה כאילו הכל בו מותר.

חינוך. לא בריחה.

 

שמואל שטח הוא מנכ"ל נאמני תורה ועובדה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן