שאל את הרב

צבא - ישיבה

חדשות כיפה הרב אייל קרים 21/11/03 08:25 כו בחשון התשסד

שאלה

בס"ד

שלום וברכה לכבוד הרב.

ברצוני לדעת כיצד אוכל להגיע למסקנה מה נכון יותר לגבי שירות צבאי רציני ומכובד או שמא חזרה לישיבה בתום תקופת השירות הקבועה לביני"שים עפ"י החוק.

אני לומד בישיבת הסדר וכעת אני משרת כבר כחצי שנה בישיבה ונהנה מאוד וחש תרומה עצומה בשירותי וכמו כן לוחצים עלי מאוד מצד המערכת הצבאית להארכת שירות ויציאה לקצונה וכו'.

אני ממש נקרע משום שאינני משלה את עצמי ואני בטוח שהדברים באים אחד על חשבון השני. אני מרגיש כאילו שהלב רוצה ללכת ללמוד בישיבה אך המוח מעדיף את הצבא. אנא עזור לי בכך שתתן לי כלים לבחון ולהכריע בשאלה גורלית זו מבחינתי.

תודה ושבת שלום.

תשובה


גדול תלמוד תורה יותר מהצלת נפשות, כלומר אם אדם צריך לבחור בין להיות רופא או ללמוד תורה – בזה גדול תלמוד תורה. אבל מצווה שאינה יכולה להיעשות ע"י אחרים, עליו לעשותה. אמנם כאן מצוות השירות הצבאי יכולה להיעשות ע"י אחרים וא"כ עליך להישאר בישיבה.
אך יתכן שמצווה שיכולה להיעשות ע"י אחרים, אבל על ידך היא יכולה להיעשות טוב יותר, בזה אנו אומרים שעליך לסגור את הגמרא ולקיים את המצווה. אך אולי זה דווקא בסוג מצווה כזו שנמשכת זמן קצר ולא במצות השירות הצבאי שהיא מתמשכת על פני שנים.
למעשה אין בזה דברים ברורים, כי בלי להכירך לא אוכל לייעץ לך כיצד להכריע. בזה עליך להתייעץ ראשית עם מפקדיך ולנסות לשאוב מהם סיכוייך להתקדם בצבא.
לאחר מכן להתייעץ עם רבך בישיבה ולשקול ביחד עימו היכן תוכל אתה לתרום לעם ישראל, כי סוף-סוף אם כל אחד יטיל את אחריות ההליכה לפיקוד וקצונה על החילוניים כדי להישאר בישיבה, נוכל בעתיד לקטר על צביון הצבא שילך וידעך, לכן יש לשקול צעדיך בכובד ראש ומתוך אחריות כלל-ישראלית עם רבותיך המכירים אותך.


כתבות נוספות