שאלה
שלום,
א. האם אישה רווקה חיבת במעשר כספים?
ב. במידה שהתשובה לשאלה א' היא כן, האם עליה להפריש מכל סכום אותו היא מרוויחה, גם אם משכורתה נמוכה מאוד באופן יחסי? מה בנוגע לדמי אבטלה- האם גם מהם עליה להפריש?
תשובה
א. אשה רווקה ג"כ חייבת במעשר כספים, שכלול במצוות צדקה שהיא מחוייבת בה כמבואר ביורה דעה סימן רמט ס"א.
ב. יש להפריש מכל רוח גם ממשכורת נמוכה וגם מדמי אבטלה, אא"כ אינם מספיקים כדי חייו לא בדוחק, אלא לפי הרגילות בזה"ז.
תשובת הרב דרור טוויל שליט"א - דיין בבית דין צדק בשדרות ע"י ישיבת ההסדר