שאלה
למה אסור ללכת עם מכנסיים?
הרי בכללי אם אני ילך עם מכנסיים רחבות זה לא מבליט כלום ובסה"כ זה יותר צנוע מחצאית כי חצאית היא פתוחה ומכנסיים לא...
וגם אם יהיה חשש אז למה אי אפשר להגיד שמכנס-חצאית זה מותר??
תשובה
שלום וברכה
חצאית היא לבוש אשה באופן מובהק וזה גם חלק מגדרי הצניעות שאשה תתלבש כמו אשה, האם ראית פעם כלה שתהיה רחוקה ממצוות ככל שתהיה שאינה לובשת שמלת כלה?
אני, כמעט מעולם לא ראיתי למרות שערכתי חופות לכלות רבות שאינן בדיוק קרובות לשמירת מצוות, תחשבי מדוע?
גם כשהשתתפתי במשלחת של אנשי חינוך לחו"ל חייבו את כל המשתתפות להופיע בחצאיות, בכל המפגשים בחו"ל.
כמובן גם בחצאית ובשמלה וגם במכנסיים ישנם אפשרויות של צניעות מצד אחד וחוסר צניעות ואפילו פריצות מצד שני.
אך הכלל אשה לבושה בשמלה וחצאית כי זוהי דרכה וזהו הסמל המלווה אותה במיוחד אם היא שומרת מצוות, כמובן חשוב שהלבוש גם יהיה צנוע!
בברכה