שאל את הרב

אזכרה

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 30/08/04 21:09 יג באלול התשסד

שאלה

שלום כבוד הרב!

אזכרת ה-11 חודש של סבי ז"ל צריכה להיות ב ז' בתשרי,שכן יום פטירתו הוא ז' במרחשוון,יום האזכרה הינו בעשרת ימי תשובה וכמובן לפני יוה"כ,האם אפשר לערוך את האזכרה בתאריך זה אם לאו?

תשובה

שלום וברכה
א) יום פטירתו של סבך הוא ז' במרחשוון העליה לקבר היא כעבור 12 חודשים ולא כעבור 11 חודשים.אם כן, העליה היא בז' מרחשוון.
ב) מפסיקים את אמירת קדיש לאחר 11 חודש.
ג) באופן כללי אין כל בעיה לערוך אזכרה בעשרת ימי תשובה

בברכה
מאיר

כתבות נוספות