שאל את הרב

יחסי אישות

חדשות כיפה הרב אבירם חריב 10/09/19 23:07 י באלול התשעט

שאלה

אני ואישתו נשואים כ 8 שנים יש לנו 2 ילדים חווינו ביחסים עליות ומורדות

לעולם היא לא יזמה יחסי אישות ואני תמיד זה שהצעתי היו פעמים שסירבה אבל לאחרונה זה נהיה דפוס התנהגות קבוע היא בהיריון מפחדת שזה יהיה כל לילה אני הצעתי שזה יהיה פעם פעמיים בשבוע והיא מסרבת אני מתוסכל מצד אחד היא לא יוזמת ומצד שני מסרבת מה עושים

תשובה

שלום רב,

מכיוון שאני מדריך בקליניקה לחיי אישות והדברים שאתה מציף הם " צרת רבים" אנצל במה זו לענות ממש בקצרה גם הדרכתית וגם הלכתית על מנת לסייע לעוד זוגות.

לא אעסוק כאן בציפייה שלך ליוזמה מצידה זה עניין נוסף , אלא בחלק השני שהוא יותר מהותי כרגע.

יחסי אישות הם לא מדע מדויק , הם תנועה בין בני הזוג . פעמים שני בני הזוג חפצים בכך, פעמים אחד מעניק לשני למרות שאין לו חפץ בכך, וזה לגטימי כל עוד זה נעשה ברצון . עוררות מינית גם אצל הגבר וגם אצל האישה תלויה במשתנים שונים, החל מעייפות וכלה באי סדר בבית. ( בנוסף לכך, שישנם הבדלים בעוררות המינית של גברים ונשים). בעת הריון ישנם משתנים רבים יותר אצל האישה , בין אם עייפות , הקאות, בחילות, או כל דבר אחר . ועל כן הרגישות שלך למצבה הפיזי והנפשי של האישה, חייב להיות גבוה יותר ועליך ללמוד לווסת את העוררות המינית שלך ביחס הוגן למצבה של אשתך . לקבוע מראש כמה פעמים בשבוע יתקיימו יחסי אישות , לא תואם את המצב הרגשי שלה והפיזי שלה , ולכן חייב להתקיים שיח על המקום של כל אחד מכם ומה הוא מבין שהיכולות שלו . ברגע שיש אמון מלא שכל אחד באמת בא לקראת השני אז הדברים יכולים להיראות אחרת . בהתאם לכך יכול להיות שיחסי האישות יהיו בטווחים ארוכים יותר ממה שאתה מצפה . אך ברגע שתהיה הבנה מצדך במצבה של אשתך גם מימד העונג שאתה מצפה לו יוכל להיות סבלני יותר. הרבה פעמים גברים מביעים את אהבתם באמצעות יחסי אישות זהו מגע רגשי לא סתמי . ועל כן , זו הזדמנות ללמוד הענקת אהבה גם על ידי דברים אחרים . ( עזרה בבית , פינוקים קטנים , חיזורים אקראיים וכו' ) .

בנוסף, הלכתית גם ניתן לתת פתרון למימד העונג שאתה רוצה לחוות , כמובן בהסכמת אשתך, ובאופן לא שלא גורם אי נעימות .

בהלכה ישנו מושג שנקרא " ביאה דרך איברים" , פרוש הדבר - שבמהלך מגע אינטימי בין בני הזוג יכול הגבר להתחכך בגופה של האישה ולהוציא זרע שלא בתוך מקום הערווה . אין זה משנה באיזה איבר מתבצע החיכוך ( אם מקובל על האישה , גם עינוג בידה או בפיה מותרים ) . ביאה זו מאפשרת מצד אחד מגע ומצד שני את הריחוק הנדרש לאשה בזמנים מסוימים, כמו כן זה גם מאפשר מקום למימד העונג של הגבר. ( למרות שהוצאת הזרע אינה קשורה בהכרח לסיפוק מיני גברי , אלו שני אירועים שונים שהרבה פעמים מופיעים יחד ). אני חוזר ומדגיש ,כמו כל דבר ביחסי אישות גם כאן הדבר חייב להיות בהסכמה ואופן שאינו גורם אי נעימות לצד השני.

הלכה למעשה - ביאה דרך איברים מותרת והיא אפשרות ארעית ולא קבועה , ולכן לפרקים מסוימים ותחומים ניתן לקיים יחסי אישות בדרך זו.

בכל מקרה , אני ממליץ להגיע לאיש מקצוע על מנת לתת תווך נכון ובניית חיי אישות נכונים יותר .

כתבות נוספות