שאל את הרב

חברות שלי נשואות ואני לא מרגישה צורך להתחתן

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/09/19 03:52 יב באלול התשעט

שאלה

שלום, שאלתי היא בנוגע לזיווג. אני בת 25, דתית, ומעולם לא זכיתי לזוגיות שהייתה טובה לי ולא הכרתי בחור שהתאים עבורי. חברותיי הקרובות כבר נשואות או בזוגיות.

לפעמים אני כבר מרגישה כאילו כבר אין לי צורך בכך, והפסקתי להרגיש "רע" עם זה שאין לי זוגיות. מנסה למצוא תשובה למה בעצם זוגיות וחתונה היא דבר כ"כ חשוב, כי אני כבר לא מצליחה להרגיש שזוהי פסגה שעליי לכבוש, אני לומדת מקצוע נחשב מאוד, מטיילת בעולם ולא מרגישה שחסר לי דבר. לעיתים בודדות מרגישה צורך במישהו לצידי אך לא יותר מדי.. מבחינה הלכתית אני יודעת שיש מגוון מצוות שקשורות בזוגיות והבאת המשכיות לעולם אבל אני לא מרגישה שזה מדבר אליי כ"כ.

אשמח לעזרה ולתשובה שתאיר את עיניי. תודה רבה.

תשובה

שלום יקרה.

את מעלה תחושות שלדעתי מופיעות אצל בחורים ובחורות לא מעטים. מצד אחד, יש חבר'ה שלא מתאים להם להתחתן בגיל מסוים או יותר נכון בשלב מסוים בחיים שבו החברה מתחתנת. מצד שני, החברה לוחצת לעבור שלב, גם אם לא במודע, עצם זה שרוב החברה נשואה, משפיע על הרגשת הלחץ ותחושת האאוטסיידריות. שני הצדדים האלה יכולים להביא למתח בין הרצון האישי האמיתי לרצון החברתי. כדאי לשים לב לשני הצדדים האלה ואולי להבין שלא בהכרח מה שמתאים לסובבים אותי מתאים לי.

תראי, את כותבת שאולי אין לך צורך בזוגיות ואם הבנתי נכון, את לא מרגישה חיסרון בכך. מצוין! אדם רווק לא אמור להיות אדם מסכן שרק מחפש את החצי השני שלו. אדם רווק, כמו אדם נשוי, אמור למלא את החיים שלו בטוב, בעשייה ובשמחה. הרצון לזוגיות ולהקמת משפחה לא אמור לעצור את שטף החיים, ולכן אין סיבה שאדם רווק לא ירשה לעצמו לעשות דברים מסוימים. ואולי דווקא בגלל תחושת בדידות שעלולה לצוץ ברווקות, חשוב למלא את החיים בתוכן חיובי משמח וממלא שיחפה במידה זו או אחרת על הבדידות.

עם זאת, אם מפריע לך שאת לא רוצה מספיק זוגיות, אפשר לעורר את הרצון באמצעות לימוד על הנושא ועיסוק בו. יש לא מעט תכנים ברשת שעוסקים בזוגיות וגם לא חסרים ספרים טובים בנושא. אמליץ על סרטונים של מיכל וולשטיין שיש ביוטיוב ובמכון מאיר שעוסקים בנושא, ועל הספר "לצאת מהדעת" של הרב יהושע שפירא וצבי אייל. את יכולה למצוא בעצמך תכנים שאת מתחברת אליהם ויוצאת נשכרת מההיחשפות אליהם. אבל כדאי להיזהר ולעסוק בנושא הזה במינון מסוים מאוד שמתאים לך, כי מינונים לא מתאימים יכולים להכניס אותך יותר מדי עמוק לנושא ואחר כך לדכא אותך על כך שאת לא שם.

תרשי לי לחזור לעשיית הטוב. נכון שיש מצוות שקשורות בזוגיות, אבל יש גם הרבה מצוות והרבה טוב שאדם רווק יכול לעשות ולהוליד מעצמו. אין לפתור את עצמנו מהוספת טוב בעולם בגלל הרווקות. אפשר להתנדב, לקיים מצוות כמו שצריך ולעבוד או ללמוד בצורה הכי טובה שיכולה להיות. כל אלה מוסיפים טוב לעצמנו ולעולם ואין לזלזל בטוב הזה. חוץ מזה, אם נהיה לרגע אינטרסנטיים, נהוג לומר שטוב נדבק לטוב ולכן ברגע שיהיה לך טוב ותפיצי אותו לסובבים אותך, ייתכן שטוב אחר יגלה אותך וירצה לדבוק בך ולהקים איתך בית שמח וטוב. ברור שאין זו הסיבה העיקרית לעשיית טוב אבל חשוב לזכור זאת בתקופה שלא תמיד טוב בה, ולעיתים אפשר לדרבן את עצמנו באמצעות הסיבה הזו.

ברכה והצלחה,

רינת.

כתבות נוספות