עוצמה יהודית טוענת: בלעדינו - הבית היהודי היה נשאר בחוץ

במפלגת עוצמה יהודית פתחו בקמפיין המציג, לטענתם, כי לולא קולות מצביעיה - הבית היהודי הייתה נותרת מחוץ לכנסת. במפלגה טוענים עוד כי הבית היהודי הפרה סיכומים מפורשים, והשתמשה בכספי מימון המפלגות של עוצמה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/07/19 09:17 ז בתמוז התשעט

עוצמה יהודית טוענת: בלעדינו - הבית היהודי היה נשאר בחוץ
ראשי עוצמה יהודית עם הרב דב ליאור, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת עוצמה יהודית יוצאת בקמפיין נגד מפלגת הבית היהודי; זאת בעקבות מה שמכנים במפלגה - שורה של הפרות סיכומים מצידה של הבית היהודי כלפי עוצמה בחיבור בין הרשימות בבחירות האחרונות ולאחריהן. 

הקמפיין מציג את את רשימת הישגי הבית היהודי בכנסת הנוכחית, אשר בעוצמה יהודית טוענים כי הגיעו כתוצאה מהצבעת מצביעיהם לרשימה, בהם: ששה ח"כים, שני שרים בקבינט, חברות בקבינט וכספים. מנגד, מציג הקמפיין את מה שלטענת עוצמה יהודית מהווה הפרות של ההסכמים איתם: ההתעלמות מצידם של אנשי הבית היהודי מהדרישה להתפטר במסגרת החוק הנורבגי, אי מתן מקום לאנשי עוצמה במו"מ הקואליציוני, וכן כספי מימון המפלגות של המקום החמישי ברשימה, שכזכור היה בבחירות האחרונות של עוצמה יהודית, ונלקחו ע"י אנשי הבית היהודי. 

הקמפיין של עוצמה יהודית

הקמפיין של עוצמה יהודיתצילום: עוצמה יהודית

יש לציין שבעוצמה יהודית טוענים כי סך המצביעים 'שלהם' מקרב מצביעי איחוד מפלגות הימין עומד על 70 אלף, בערך שני מנדטים. עם זאת, בעוצמה יהודית טרם הציגו סימוכין למספר הזה, המבוסס, לטענתם, על פילוח סטטיסטי של הקלפיות על ידי סטטיסטיקאי מקצועי, על אף פניות חוזרות מצד חדשות כיפה לקבל את הבסיס לנתונים הללו.
בבית היהודי טענו בעבר כי מספר מצביעי עוצמה בבחירות האחרונות נמוך משמעותית מאלו שמציגים במפלגה, עמד על כ-15 או 20 אלף מצביעים בלבד, וזאת על פי פילוח הקלפיות שלהם. גם המספרים הללו לא זכו לסימוכין על ידי מפלגת הבית היהודי.

גורם בעוצמה יהודית אומר הבוקר: "אנחנו רוצים שותפות אמיתית לא רק במיקומים ברשימה, שותפות בקמפיין, שותפות בתקציבים, שותפות בכל המהלכים". עוד הוסיף הגורם: "זה לא יקרה יותר שמתביישים בנו ואז מייבשים אותנו. סיימנו את השלב של להיות הפועלים השחורים של איחוד הימין. אין יותר מצב בו אנחנו מביאים את הקולות והם לא מקיימים את ההסכמים".