"בהכוונת הרב טאו": כינוס הקמה למפלגה חדשה

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, בישיבת הר המור הודיעו על כינוס הקמה למפלגה חדשה בהכוונת נשיא הישיבה הרב צבי טאו, שתתקיים אחר הצהריים: "אין להקליט או לצלם בכינוס". במערכת הפוליטית מעריכים כי מאחורי הקמת המפלגה עומדת תנועת 'חזון'. בחזון מכחישים

חדשות כיפה יהונתן קליין ומשה ויסטוך, חדשות כיפה 07/07/19 15:54 ד בתמוז התשעט

"בהכוונת הרב טאו": כינוס הקמה למפלגה חדשה
הרב צבי טאו, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

נערכים להקמת מפלגה חדשה. כפי שפרסמנו לראשונה ביום חמישי האחרון, בישיבת הר המור נערכים להקמת מפלגה חדשה, שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

בהודעה שנשלחה היום (א') לפעילים בחוגי הר המור נאמר: "כינוס הקמת המפלגה החדשה בהכוונת מו"ר הרב טאו שליט"א היום 17:15 בע"ה במלון שלום בבית וגן. חשוב להגיע בזמן. שימו לב, אין להקליט או לצלם בכינוס".

כזכור, ביום חמישי האחרון פרסמנו כי ראשי עוצמה יהודית בודקים חלופות לריצה לכנסת ה-22, במקום עם הבית היהודי, בעקבות הפיצוצים האחרונים בין ראשי המפלגות. ראשי המפלגה נפגשו עם בכירים בישיבת הר המור בכדי לקבל את ברכתו של הרב צבי טאו לתקומתה של מפלגת יחד. 

גורם בעוצמה יהודית במענה לפניית חדשות כיפה, האם הם קשורים להקמת המפלגה החדשה: "אין תגובה".

גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי מי שעומד מאחורי הקמת המפלגה החדשה היא תנועת 'חזון'. אך בתנועת חזון מסרו במענה לפניית חדשות כיפה כי הם לא מכירים את היוזמה.

נושמים לרווחה. בן גביר ובן ארי

ראשי עוצמה יהודית בן גביר ובן אריצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

כזכור, עוצמה יהודית הכריזה כי היא מפרקת את השותפות עם איחוד מפלגות הימין, לאחר שלדבריהם, בבית היהודי לא כיבדו את ההסכמים עימם, והתנו את הריצה המשותפת בכך שברוך מרזל ייכנס לרשימה. 

החיבור בין מפלגת יחד לרב טאו החל בבחירות ב-2015 תחת הנהגתו של אלי ישי. עוצמה יהודית חברו לישי, אך החיבור הזה לא הספיק כדי להכניס אותם לכנסת ה-19. תמיכתו של נשיא ישיבת הר המור ביחד היתה חסרת תקדים, שהרי הרב טאו מעולם לא תמך באופן מוצהר באף מפלגה.