סמג"דים ורבנים: מי עומד מאחורי תנועת חזון?

תנועת חזון משיקה קמפיין לקראת הבחירות הקרבות שמטרתו לקדם סדר יום יהודי במדינה. מי שעומד מאחורי התנועה הטרייה הם אנשי ביטחון ורבנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/19 12:44 ז באדר א'

סמג"דים ורבנים: מי עומד מאחורי תנועת חזון?
צילום: ללא

בימים האחרונים עלה הקמפיין של תנועת חזון בעיתונות תחת הכותרת 'האומץ להיות נורמאלי'. התנועה, אשר הוקמה על מנת להציב סדר יום יהודי במדינה לקראת הבחירות הקרובות, החלה לפעול על מנת לתקן נושאים שונים על סדר יומה של מדינת ישראל.

במהלך הקמפיין, שחשיפתו לציבור החלה בימים האחרונים, מביאים בתנועת חזון סיטואציות בעיתיות ולא נורמאליות, כהגדרתם, כמו הכותל הרפורמי, חילולי השבת בפרהסיה, וכן משפחה של אבא ואבא. בהמשך המודעות נכתב "הגיע הזמן שהחברה בישראל תחזור להיות מי שהיא באמת - כזו שרואה ביהדות את הבסיס לקיומנו ועושה זאת בלי פחד ובראש מורם."  

אחד מיוזמי ומייסדי התנועה הוא חיים טייטלבוים, בן 38 ואב לשישה ילדים ומתגורר בישוב מגרון שבבנימין. בצעירותו, למד טייטלבוים במכינת עלי ומשם התגייס לגולני, כיום הוא סמג"ד במילואים. בעבר ניהל טייטלבוים את מטה המאבק נגד פינוי הישוב מגרון, היה יו"ר של תנועת אחים לנשק, וכן היה חבר בתנועת בוחרים במשפחה. כיום, עיסוקו העיקרי של טייטלבוים הוא בתנועת חזון. 

חבר נוסף בתנועת חזון הוא הרב אוהד כהן, בן 49 ואב לתשעה ילדים, מתגורר בישוב עלי ומתעסק בחינוך כבר 20 שנה. בעברו היה הרב כהן חלק מהגרעינים התורניים בערים דימונה ומצפה רמון במשך 13 שנים, ואף היה מנהל בית ספר במצפה רמון במשך חמש שנים. בצעירותו, למד הרב כהן בישיבת מרכז הרב ומשם התגייס במסלול הסדר מרכז להנדסה קרבית. כיום מחנך בתלמוד תורה בעלי.

מייסד וחבר נוסף בחזון הוא הרב עמיטל בראלי, בן 42, נשוי לאיילת ואבא לתשעה ילדים ומתגורר בבאר שבע. הרב בראלי, בוגר ישיבת מרכז הרב וישיבת ההסדר אור עציון. בראלי שירת בגדוד 13 של גולני והשלים קורס פיקודי. בהמשך הצטרף לרבנות הצבאית, ועשה קורס קצינים לרבנים צבאיים, וסיים בהצטיינות והתגייס כרב החטיבה הצפונית בעזה. כיום עומד בראלי בראש ארגון חות"ם, ונמצא בקשר עם הגרעין התורני בבאר שבע. בראלי הוא גם נכדו של הרב צבי נריה זצ"ל, אבי הכיפות הסרוגות.


יוזם נוסף של תנועת חזון שמכיר את נושא הזהות היהודית מקרוב הוא הרב ברק עוקבי בן 41, אב לשישה ילדים ומתגורר בישוב קידה בבנימין. בצעירותו למד הרב עוקבי בישיבת אור עציון ולאחר מכן במכינת עצמונה בגוש קטיף. משם התגייס לצבא וסיים בתור סמג"ד במילואים בחטיבת מילואים. הרב עוקבי הרצה בעברו בתודעה יהודית, והעביר הרצאות ברחבי הארץ בנושאי זהות, ערכים וציונות. כיום הרב עוקבי ממובילי מכינת 'ארזי הלבנון' שהחלה במעלה אפרים ומשם עברה לישוב שילה.  

גם הרב דרור אריה הינו שותף ופעיל בייסוד תנועת חזון. הרב אריה, אב ל11 ילדים ומתגורר בישוב נטע לאחר שגורש מהישוב כפר דרום בגוש קטיף. הרב אריה משמש בתור רב צבאי בדרגת סרן במילואים והוא עומד בראש תנועה של נאמני הרבנות הראשית. הרב פועל כבר שנים על הצביון היהודי של המדינה, מאבק שעבר לאחרונה מהמאבק המדיני למאבק על הזהות של המדינה. כמו כן משמש הרב אריה גם בתור ר"מ בישיבת ההסדר בשדרות.

את רשימת ראשי התנועה מסיים הרב בועז כהנא, בן 43, אבא לשבעה ילדים ומתגורר בקריית ארבע. בשירותו הצבאי היה הרב כהנא מ"פ בגולני וכיום הוא רב סרן במילואים. החל את לימודיו בישיבת שבי חברון והמשיך ללמוד שם עד שנהפך להיות ר"מ בישיבה, תפקיד שמשמש בו הרב עד היום.

חיימי טיטלבוים מיוזמי המהלך הסביר "היהדות מפסיקה לשתוק, שתקנו שנים וזה הביא למצב לא נורמאלי ולפגיעה קשה באופייה היהודי של המדינה. אנחנו בע"ה נחזיר את היהדות לשיח, את הנורמאליות לרחוב ונביא את החזון של כולנו לסדר היום של מדינת ישראל".

כמו כן, בימים האחרונים הביעו רבנים בכירים בציונות הדתית וראשי ישיבות רבים את תמיכתם במיזם. בין הרבנים שהביעו את תמיכתם אפשר למצוא את הרב יעקב אריאל, הרב דוב ליאור, הרב יהושע שפירא וכן רבנים נוספים. במהלך הימים הקרובים יפרסמו בתנועה רבנים נוספים שהביעו את התמיכה שלהם במהלך ובמצע שהם עתידים לפרסם.

במקביל, בימים האחרונים החלו במיזם לקרוא לציבור להצטרף ולתמוך בפעילות שלהם. לדברי מארגני המיזם אנשים רבים כבר פנו אליהם וביקשו מהם להצטרף ולקחת חלק בפעילות, והם מצפים שמספר הפניות רק יעלה ויגדל בימים הקרובים בעקבות החשיפה של הציבור אל המיזם. בשבועות האחרונים קיימו בחזון עשרות כנסים בישיבות, מכינות, אולפנות ומקומות נוספים בהם הציגו את 'החזון' של התנועה. בימים הקרובים צפוייה התנועה להגביר את הפרסומים השונים ולגייס את הציבור הרחב לפעילות.