הירי בנגמ"ש נמשך: הרב פרץ נגד מרזל, בעוצמה יהודית לועגים ל'ספין'

על פי דיווח, יו"ר הבית היהודי מוכן לאיחוד עם עוצמה יהודית בתנאי שמרזל וגופשטיין לא יהיו ברשימה, במפלגתם זועמים על הבית היהודי: "התנהלות חצופה, פטרונית ושחצנית, מקווים שיעברו את אחוז החסימה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/07/19 08:14 א בתמוז התשעט

הירי בנגמ"ש נמשך: הרב פרץ נגד מרזל, בעוצמה יהודית לועגים ל'ספין'
ברוך מרזל ובנצי גופשטיין. כולם נגד כולם, צילום: פלאש 90

פחות מחודש למועד סגירת הרשימות לבחירות, ובימין ממשיכים להתקוטט. על פי דיווח הבוקר (ה') ב'ידיעות אחרונות', יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, מוכן לחיבור עם עוצמה יהודית בתנאי שברוך מרזל ובנצי גופשטיין, הנחשבים לסמן הקיצוני יותר במפלגה, לא יהיו חלק מהרשימה. כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו בכיפה כי בבית היהודי מעוניינים לפרק את השותפות עם עוצמה יהודית.

מנגד, במפלגת עוצמה יהודית הגיבו בלעג למה שהם מכנים "ספין נוסף של גורמים בבית היהודי". גורמים במפלגה אמרו הבוקר כי "מעבר לגיחוך שבבית היהודי שמים עצמם כשופטי בגץ אשר פוסלים מועמדים של עוצמה יהודית, חשוב להבהיר שאין שום משא ומתן וגם לא יהיה, לפחות כל עוד בבית היהודי ממשיכים בהתנהלות חצופה, פטרונית ושחצנית". 

עוד מוסיף הגורם כי "הרב רפי באמצעות יועציו מנהל משא ומתן דמיוני בתקשורת כאילו הוא עומד בראש מפלגה עם 12 מנדטים, אך בפועל גם לפי הסקרים של אמש הבית היהודי שווה בין מנדט למנדט וחצי ומדובר במפלגה שהיא על סף קריסה... 
אנו מציעים לרב רפי לפתור את הבעיות עם חבריו למפלגה שמחפשים מועמד יותר פופולרי ממנו, ולא להתערב בשיבוץ מועמדים במפלגות אחרות. עוצמה יהודית תהיה בכנסת הבאה ואנו מתפללים שגם הבית היהודי יעבור את אחוז החסימה והרב רפי לא יצטרך לחזור לחלוצה". אמרו בעוצמה יהודית.

לא להשאיר את האחדות על הנייר. הרב פרץ

כולם נגד כולם. הרב רפי פרץצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במקביל, ולאחר שכבר החליטה בשבוע שעבר לפרק את השותפות עם איחוד מפלגות הימין, תקיים הערב עוצמה יהודית כנס פעילים בירושלים, בו יושק הקמפיין לקראת מערכת הבחירות הקרובה, עליו דיווחנו אמש. בעוצמה יהודית הודיעו אמש כי הם ערוכים לקראת ריצה עצמאית, זאת לצד בחינת אפשרויות חיבור נוספות בגוש הימין. 

בהודעה לקראת הכנס מטעם יו"ר עוצמה יהודית, ד"ר מיכאל בן ארי, נאמר כי "ההתרגשות היא גדולה. ההרגשה בשטח טובה מאד, ויש היענות רחבה מאוד מצד הפעילים. יש הצטרפות גדולה של כוחות חדשים ורעננים. הפעילים דרוכים לקראת השקת הקמפיין בכל רחבי הארץ".