בבית היהודי שוקלים: לא להתחבר מחדש עם עוצמה יהודית

לחדשות כיפה נודע כי במפלגתו של הרב פרץ לא מעוניינים בהמשך החיבור עם בן גביר וחבריו כפי שהיה בבחירות הקודמות. בכוונתם להתקדם במו"מ עם האיחוד הלאומי, שקד ובנט ורק אז ישקלו שוב ריצה משותפת עם עוצמה יהודית

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 27/06/19 13:37 כד בסיון התשעט

בבית היהודי שוקלים: לא להתחבר מחדש עם עוצמה יהודית
החליטו שהחיבור לא כדאי? הרב פרץ עם בן גביר וסמוטריץ, צילום: יחצ

פרסום ראשון: בבית היהודי לא רק שלא מתרגשים מהמשבר מול עוצמה יהודית, אלא שהוא אפילו מתאים לכוונתם המסתמנת שלא להמשיך את שיתוף הפעולה עם איתמר בן גביר.

לחדשות כיפה נודע שבמפלגתו של הרב רפי פרץ הגיעו למסקנה כי כמות התומכים שעוצמה יהודית מביאה עמה, בניכוי המצביעים שיחליטו לעזוב במקרה של חיבור נוסף, היא זעומה מאוד ולא מצדיקה ריצה משותפת גם לקראת הבחירות הקרובות.

ארכיון: כינוס מרכז הבית היהודי בתקופת הבחירות הקודמות

לא ידרשו שוב להצביע על חיבור עם עוצמה יהודית. ארכיון: כינוס מרכז הבית היהודיצילום: כיפה

בניגוד להערכתו של בן גביר המדברת על 70 אלף מצביעים, בבית היהודי והאיחוד הלאומי טוענים כי מדובר במספר נמוך הרבה יותר הנע בין 15 ל-20 אלף קולות בלבד. במפלגה משוכנעים כי כבר בבחירות הקודמות היו כאלה שנטשו אותם בעקבות החיבור שנכפה עליהם על ידי נתניהו. בנוסף הם בטוחים כי אם ילכו גם הפעם במתווה דומה, במיוחד אם ייווצר חיבור טכני עם איילת שקד ונפתלי בנט, מספר מצביעים גדול לא יתמוך במפלגה.

עם זאת יש לציין כי בבית היהודי לא פוסלים על הסף ריצה משותפת עם עוצמה יהודית והם מתכוונים בשלב ראשון לקדם את הסכם הריצה המשותפת עם האיחוד הלאומי ולאחר מכן עם הימין החדש ושקד. רק לאחר שמהלכים אלה ימוצו, הם ישקלו בשנית האם ליצור חיבור גם עם בן גביר.

השבוע הודיע יו"ר עוצמה יהודית לרב פרץ על פירוק השותפות עם מפלגתו. "ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה", כתב לו והוסיף כי "כך לא מתנהגים עם שותפים, כך לא אומרים תודה, וכשר חינוך אתה יודע שההגדרה המדויקת להתנהלות זו היא כפיות טובה". בבית היהודי התייחסו למהלך ואמרו: "יש הסכם ורק ההסכם מחייב, כל ניסיון להשיג רווח, פוליטי או כלכלי, במו"מ בין המפלגות על ידי ספינים ותדרוכים לא יקדם אותנו לסגירת הסכם חדש".

מהבית היהודי לא נמסרה תגובה.