חוק החסינות בן גביר מתעלם מחוות הדעת של היועמ"שית: "התנגדותה לא תרפה את ידנו"

יושב ראש "עוצמה יהודית" תוקף את גלי בהרב-מיארה ואומר כי התנגדותה לחוק החסינות לא תמנע את קידומו: "עוד יוזמה שבעד חיילי צה"ל ונגד אויבנו, שבלשכת היועמ"שית מתנגדים אליה" | במפלגה טוענים כי טרם התקבלה החלטה על דחייתו בחודש

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 10:43 יט באדר התשפג

בן גביר מתעלם מחוות הדעת של היועמ"שית: "התנגדותה לא תרפה את ידנו"
בן גביר לצד נתניהו במליאה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קרבות בן גביר והיועמ"שית: אחרי פרסום עמדתה של גלי בהרב-מיארה נגד החוק שמקדם יושב ראש הוועדה לביטחון לאומי ממפלגת "עוצמה יהודית", ח"כ צביקה פוגל, השר לביטחון לאומי תוקף בחריפות את עמדתה וטוען כי אין סיבה שלא לאפשר את חקיקתו.

החוק הזה הוא חובה מוסרית

"כצפוי היועמ"שית מתנגדת אוטומטית לחוק חסינות לחיילים, וכרגיל אצלה - אנחנו מקבלים את חוות דעתה בתקשורת. זו עוד יוזמה שבעד חיילי צה"ל ונגד אויבנו, שבלשכת היועמ"שית מתנגדים אליה", כתב בן גביר בתגובה לחוות דעתה של בהרב-מיארה.

"לגופו של עניין, ובניגוד למשתמע מחוות דעתה, החוק אינו מגן על פשעי מלחמה ועל עבירות שנעשו במזיד. קיימים משפטנים רבים הסוברים הפוך ממנה. אגב, בחוק האזרחי קיים חוק חסינות לחיילים ושוטרים ואין שום סיבה לא לאפשר אותו גם בחוק הפלילי". בן גביר סיים: "התנגדותה לא תרפה את ידנו בדרך לחקיקת החוק הזה, שהוא חובה מוסרית לחיילים שלנו, אותם אנו שולחים לשדה הקרב להילחם עבורנו ולשמור על חיי כולנו".

נזכיר כי על פי פרסום של דפנה ליאל, בקואליציה הודיעו כי הדיון וההצבעה על החוק ידחו בחודש ולא יעלו היום בדיון ועדת שרים לענייני חקיקה. ב"עוצמה יהודית" טוענים אחרת וכתבו כי "טרם התקבלה החלטה. בליכוד ביקשו לדחות את החוק כדי לערוך בו מספר שינויים וכרגע מתנהל מו"מ בין הצדדים. נמשיך לשמור ולהגן על חיילי צה"ל והשוטרים ולהעביר את החוק, זו המחוייבות שלנו".

היועמ"שית: "הצעת חוק זו אינה הכלי המתאים"

נזכיר כי הבוקר (א') פורסמה חוות הדעת של היועמ"שית על החוק המבקש לקבוע כי איש כוחות הביטחון לא יישא באחריות פלילית "החסינות כפי שמוצעת משנה באופן מהותי את נקודת האיזון, ומביאה בכך לפגיעה בזכויות האדם ובאינטרסים חיוניים אחרים", כתבה היועמ"שית בחוות דעתה. "הצעת חוק זו אינה הכלי המתאים לשמירה על אינטרסים חשובים אלו, והיא סוטה מהעמדה של ממשלת ישראל".

היא המשיכה בחריפות: "הטלת חסינות עלולה להביא לסיכון משמעותי לציבור ולמדינת ישראל, ועלולות להיות לה משמעות מרחיקת לכת על אופן פעולתו של המשטר בישראל, ביחסים שבין הפרט לבין נציגיו המובהקים של השלטון, קרי - גורמי הביטחון לובשי המדים. ההצעה מייצרת אף סיכון לאנשי כוחות הביטחון עצמם, שיהיו חשופים לחקירה ולהעמדה לדין פלילי בחו''ל וכן לסיכון משמעותי יותר לחייהם ולשלמות גופם במסגרת פעילותם המבצעית".