יאיר גולן: "נכון להעביר את החוק - זה חיוני לתפקוד הממשלה הזאת"

סגן השרה קורא לחבריו לקואליציה להאריך היום את חוק תקנות החירום ביהודה ושומרון: "להתמקד באסטרטגיה ולא בטקטיקה". יואב קיש בטוח: "נפיל את חוק יו"ש מכיוון שזה החוק שיפיל את הממשלה" | במפלגת רע"מ טרם החליטו כיצד לנהוג. ומה עם סילמן?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/06/22 08:05 ז בסיון התשפב

יאיר גולן: "נכון להעביר את החוק - זה חיוני לתפקוד הממשלה הזאת"
גולן לטובת יו"ש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עתיד הממשלה ביהודה ושומרוןחוק הארכת תקנות החירום צפוי לעלות היום להצבעה במליאת הכנסת, הצבעה שיכולה להכריע האם הממשלה תמשיך להתקיים או שמא תקרוס. לחצים מופעלים על מפלגת רע"מ שמתלבטת כיצד להצביע, וכך גם על חברת הכנסת מימינה, עידית סילמן.

מי שתמך הבוקר (ב') בהארכת החוק הוא סגן השרה יאיר גולן, ממרצ: "קורא לחבריי להתמקד באסטרטגיה ולא בטקטיקה", אמר בגל"צ. גולן הסביר: "מרצ בעד פרידה מהפלשתינים, השליטה בהם הרסנית לחברה הישראלית, ולכן לא נפתור את זה בוויכוח אם החוק יעבור או לא. עכשיו נכון להעביר את החוק - זה חיוני לתפקוד הממשלה הזאת".

חבר הכנסת מהליכוד, יואב קיש, כתב אמש בביטחון בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו מחר נפיל את חוק יו"ש מכיוון שזה החוק שיפיל את הממשלה. מעבר לכך יש בונוס קטן, לראות את כל התקשורת המגויסת מתאמצת להסביר מדוע חוק יו"ש הוא מאד חשוב וכולם חייבים להצביע בעדו". 

חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית וחבר הכנסת אלון טל מכחול לבן נמצאו חיוביים לקורונה. השניים יתקזזו האחד עם השניה בהצבעה היום.

לחצים על רע"מ ועידית סילמן

חברי רע"מ דנו שלשום בסוגיה החשובה כל כך עבור המשך קיום הממשלה. במפלגה בראשותו של חבר הכנסת מנסור עבאס טוענים כי הצבעה בעד הארכת החוק תהיה רעה ותגרום לנזק ציבורי עבורם. מנגד מבינים חברי המפלגה כי התנגדות להערכת החוק עלולה להוביל לפירוק הממשלה - מצב גרוע יותר עבורם. 

בקואליציה יש מי שרוצה להפוך את ההצבעה על התקנות להצעת אמון בממשלה – כך רע"מ תתחייב לתמוך בהצבעה וכך סילמן תתקשה להתנגד, שכן אם תצביע נגד, הדבר יהווה עילה להכרזתה כפורשת מימינה.


(יאיר גולן, ארכיון)

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן