חברת הקואליציה הבהירה: אם תקום ממשלת מרכז שמאל - אפיל את הממשלה עכשיו

חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ סיפרה כי מכיוון ואין סיכוי לממשלת שמאל-מרכז, היא מתכוונת לתמוך בחוק יהודה ושומרון שיעלה מחר במליאה. בקואליציה מתכננים להפוך את הצעת החוק להצבעת אמון בממשלה, דבר שיקשה על עידית סילמן להתנגד

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/22 21:40 ו בסיון התשפב

חברת הקואליציה הבהירה: אם תקום ממשלת מרכז שמאל - אפיל את הממשלה עכשיו
רוזין, תפיל את ממשלת בנט?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יום דרמטי במיוחד יהיה מחר (ב') בכנסת, כאשר חוק יהודה ושומרון יעלה להצבעה במליאה. בקואליציה יודעים כי תמיכת חברי רע"מ וג'ידא רינאווי זועבי ממרצ עדיין לא מובטחת, כשהערב יקיימו במפלגתו של מנסור עבאס ישיבת מכרעת בנוגע לתמיכה בחוק. 

חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ סיפרה באירוע שבת תרבות בבית בן גוריון על חוק תקנות יהודה ושומרון ואמרה: "אני שואלת האם יש לנו אלטרנטיבה? אם הייתי יודעת שאני אפיל את הממשלה ותקום ממשלת מרכז שמאל, הייתי עושה את זה עכשיו. אם התקנות יפלו ותתפרק הממשלה, גם נאכל את הדגים הסרוחים וגם נגורש מהעיר, כי תוך שבוע הימין יעביר את התקנות".

לפי ההערכות, בקואליציה מתכננים להפוך את הצעת החוק מחר להצבעת אמון בממשלה, זאת במטרה להקשות על חברת הכנסת עידית סילמן, שבמידה ותצביע אי אמון, יוכלו להכריז עליה כחברת כנסת פורשת. באופוזיציה לא מתרגשים וטוענים כי בכל מקרה סילמן תצביע נגד החוק.