החוק והסערה יריב לוין נגד מכתב ראשי הרשויות ביו"ש: "חלקם פעלו להקמת ממשלת השמאל"

מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת הליכוד, הגיב בחריפות למכתב שמונת ראשי הרשויות, וכתב: "לא במקרה, אלה אותם ראשי מועצות שלא עשו דבר כדי למנוע את הקמת ממשלת השמאל" | בהמשך הוסיף: "חלקם נסעו עד וושינגטון כדי להכשיל את הריבונות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/06/22 23:08 ג בסיון התשפב

יריב לוין נגד מכתב ראשי הרשויות ביו"ש: "חלקם פעלו להקמת ממשלת השמאל"
יריב לוין ברקע מעלה אדומים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, מגיב הערב (ה') למכתב שמונת ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, שקראו לכלל חברי הכנסת מהסיעות הציוניות להצביע בשבוע הבא בעד הארכת חוק תקנות החירום ביהודה ושומרון, ולמנוע כאוס משפטי ברשויותיהם. 

"מספר ראשי מועצות ביו"ש פנו הערב לראשי המפלגות הציוניות בכנסת, בדרישה לתמוך בחוק תקנות יו"ש כשיעלה להצבעה", הקדים לוין, ומיהר לתקוף: "לא במקרה, אלה אותם ראשי מועצות שלא עשו דבר כדי למנוע את הקמת ממשלת השמאל, וחלקם אף תמכו ופעלו להקמתה. במקום לקרוא לגדעון סער, לניר אורבך ולחבריהם לעזוב מיידית את הממשלה הרעה הזו, שבכיריה רואים ביו"ש שטח כבוש, הם שוב עובדים כדי להציל את ממשלת בנט-עבאס-מרצ".

לוין הסביר כי "הכאב שלי הוא לא על המכתב המביש שלהם. הכאב הוא על הנזק הנורא שהם עושים לתדמית מפעל ההתיישבות ולמתיישבים החלוצים, בעיני מליוני תומכי המחנה הלאומי, שבלעדי תמיכתם כל המפעל האדיר הזה יימצא בסכנה גדולה. אני יכול לומר בבטחון מלא שהם לא מייצגים את הרוב המוחלט של המתיישבים, אשר קולם נשמע היטב בהודעתם הברורה והראויה להערכה של ראשי סניפי הליכוד ביהודה ושומרון. 

"הם לא רואים את התמונה הגדולה"

לטענת לוין בליכוד פעלו להחיל ריבונות על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, דבר שהיה מבטיח את עתידה ולא היה מצריך יותר חקיקה דוגמת חוק התקנות, "חלק מאותם ראשי מועצות נסעו עד וושינגטון כדי להכשיל את המהלך. כמו אז גם עכשיו, הם לא רואים את התמונה הגדולה ולא מסוגלים להתעלות לגודל המשימה. הנזק הרוחבי, העצום, בכל תחומי החיים, כתוצאה מקיום הממשלה הזו גדול לאין שיעור מכל חוק שיעבור או לא יעבור". 

לסיום כתב מרכז האופוזיציה: "את הממשלה הזו יש להחליף - ומיד. אנו פועלים לשם כך, ונמשיך לפעול ללא מורא כדי להקים ממשלה לאומית ואחראית. זו הדרך היחידה לדאוג באמת למפעל ההתיישבות. זו הדרך היחידה לדאוג באמת למדינת ישראל כולה. זו צריכה להיות האחריות של כולנו".

מכתב ראשי הרשויות