לפיד לכיפה על ישיבת חומש: "מקומות לא חוקיים לא צריכים להיות"

שר החוץ ויושב ראש יש עתיד במענה לשאלת כיפה על פינוי חומש: "מקומות לא חוקיים לא צריכים להיות". ביום רביעי השבוע צפויה להינתן תשובת המדינה על ידי שר הביטחון בני גנץ | וגם: מה דעתו על האמירה של פריג'?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/05/22 14:54 כב באייר התשפב

לפיד לכיפה על ישיבת חומש: "מקומות לא חוקיים לא צריכים להיות"
צילום: מטה חומש תחילה

סאגת חומש: ביום רביעי השבוע צפויה להינתן תשובת המדינה על ידי שר הביטחון בני גנץ בעניין פינוי הישיבה בחומש בעקבות עתירות רבות שהגישו ארגוני שמאל נגד המתיישבים במקום. במענה לשאלת כיפה אומר היום (ב') שר החוץ לפיד: "מקומות לא חוקיים לא צריכים להיות".

צפו באמירה של לפיד:

נזכיר כי גנץ אמר לפני כחודש בשיחה סגורה עם חברת הכנסת עידית סילמן כי חומש תפונה בקרוב באופן סופי. לטענת שר הביטחון, כלל חברי הממשלה, כולל ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ושר המשפטים גדעון סער מכירים את העניין והוא לא יתפשר על כך כיוון שכך דורש החוק. השאלה היא לא שאלה של היתכנות אלא של זמן.

מנגד נמצאים חברי ימינה ובעיקר חבר הכנסת ניר אורבך שהצהיר לפני מספר חודשים: "כנציג ימינה בקואליציה, אנחנו לא מתכוונים לפנות את הישיבה בחומש". אורבך גם פועל בנושא מאחורי הקלעים, אך ספק אם יצליח למנוע פינוי. לוח הזמנים בנוגע לישיבה הוא: 2/6 דיון בבגצ בנוגע לחומש,  26/5 הגשת עמדת המדינה לבגצ: "עדכון לגבי המצב בשטח והצעדים הננקטים על ידם".

לפיד נגד פריג': "לא צריך לתקוף את מערכת המשפט"

בנוסף אמר לפיד לכיפה כי השר לשיתוף פעולה איזורי טעה באמירתו. כזכור, פריג' צייץ אחרי החלטת בית המשפט על אי הפללת יהודים שהתפללו בהר הבית כי "שיגעון גדלות של שופט שלום אחד" יכול להוביל למערבולת. לפיד אמר כי "עיסאווי טעה, לא צריך לתקוף את מערכת המשפט. המדינה מערערת על החלטת השופט בגלל המשמעות המדינית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן