"פרס לטרור": בימין זועמים על כוונת גנץ לפנות את חומש

מפלגות האופוזיציה תקפו את כוונת שר הביטחון לפנות היישוב בשומרון בידיעת ראש הממשלה וטענו: "לאגף שבעבר הגדיר את עצמו ימני אין שום קו אדום ושום מנוף על גנץ והשמאל". בימינה טרם התייחסו לדברים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/04/22 12:55 כ בניסן התשפב

"פרס לטרור": בימין זועמים על כוונת גנץ לפנות את חומש
גנץ ובנט, מתכננים לפנות את חומש, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

הדיווח לפיו שר הביטחון בני גנץ מתכוון לפנות את חומש בקרוב, ושחבריו הימניים לקואליציה, כולל ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד שקד ושר המשפטים גדעון סער מודעים לכך, לא התקבלה בשלווה בקרב האופוזיציה.

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, הח"כים יואב קיש ואורית סטרוק אמרו: "אין לממשלה המקרטעת הזו רוב, ולא מנדט לפנות את חומש. פינוי חומש הוא נסיגה מחבלי ארץ ישראל ופרס לטרור. אנו קוראים לכל אחד מחברי השדולה מהקואליציה להודיע שהפינוי הוא קו אדום".

"כניעה רודפת כניעה ושקר רודף שקר", מסרו במפלגת הציונות הדתית, "הודעתו של גנץ על פינוי חומש כפרס לטרור לאחר רציחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, בניגוד מוחלט להתחייבויות של שקד ואורבך, ועל עיכוב שיכול להתמשך שנים בהקמת אביתר, בניגוד להסכם שהממשלה חתומה עליו הם שיא חדש של התרפסות בפני הטרור. ממשלת הבלהות נכנעת לטרור בהר הבית ובירושלים, באביתר, בעזה, בחדרה, בחומש, בבאר-שבע ובבני ברק, ומעניקה רוח גבית לטרור. מול הקווים האדומים שיודעת התנועה האיסלאמית לשרטט ולהכניע את שותפיה בממשלה, לאגף שבעבר הגדיר את עצמו ימני אין שום קו אדום ושום מנוף על גנץ והשמאל".

חבר הכנסת אבי מעוז מסר: "שוב האמת נחשפת. בניגוד לאשליות שחברי הכנסת הימניים בממשלה מכרו לציבור, אישור היישוב אביתר לא נראה באופק, ופינוי הישיבה בחומש יקרה בקרוב חלילה. ממשלת 'הרס הזהות היהודית' מוכיחה שוב ושוב כי מי שפוגע בזהות היהודית לא יהסס לפגוע גם בארץ ישראל. ניר, יום-טוב, גדעון, זאב, תתעוררו, הממשלה בה אתם חברים פוגעת בכל היקר והקדוש לעם ישראל". 

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן התייחס לסוגייה נוספת שעלתה בשיחת גנץ עם סילמן, אי אכלוס אביתר, ואמר: "הפרת הסכם אביתר על ידי נפתלי בנט ובני גנץ היא קו אדום. אם הסכם אביתר יופר - נצא למאבק ציבורי שיזעזע את המדינה. ההתיישבות בשומרון לא תהיה אסקופה נדרסת של אף מאבק פנימי פוליטי ציני בין מרכיבי הממשלה הזו. אני מציע מכל הלב לפוליטיקאים בממשלה הזו שלא להביא את ציבור אוהבי ארץ ישראל לנקודת הקצה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן