משפחות נרצחי חומש פנו לשקד, בנט וגנץ: כבדו את זכר בנינו

משפחות דימנטמן, זולדן והר מלך פנו במכתב לראש הממשלה, שר הביטחון ושרת הפנים, בבקשה לקיים מחר כמתוכנן את צעדת חומש: "האם במדינה דמוקרטית אסור לצעוד כדי למחות? אנחנו שילמנו ביקר לנו מכל במערכה הזו ולא נסכים שקורבן ילדינו יהיה לשווא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/22 21:26 יז בניסן התשפב

משפחות נרצחי חומש פנו לשקד, בנט וגנץ: כבדו את זכר בנינו
עליה לחומש, ארכיון, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

לקראת צעדת חומש שעתידה להתקיים מחר שלחו הערב (ב') משפחות דימנטמן, זולדן והר מלך מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הביטחון בני גנץ ולשרת הפנים איילת שקד. "לצערנו ולכאבנו, איבדנו את בנינו היקרים; שולי הר מלך הי"ד, עידו זולן הי"ד ויהודה דימנטמן הי"ד, שהקדישו את חייהם לחיזוק וחידוש ההתיישבות היהודית בחומש ונרצחו בשיא פעילותם זו". ההורים הצהירו כי בכוונתם להגיע לצעדת חומש ולצעוד עם האלפים שצפויים להגיע.

במכתב תיארו ההורים השכולים את הפליאה מהדרישה לבטל את הצעדה: "השתוממנו לשמוע כי עלתה דרישה לבטל את הצעדה, כביכול בגלל חוסר בסד"כ, זאץ בשעה שסד"כ גדול בהרבה נערך לאפשר את חגי האסלאם. לשם כך אף נמנעתם מהכרזת סגר כללי על יו"ש, בכדי לאפשר שגרה חגיגית לערבים. האם צעדת מחאה חגיגית ושמחה של עם ישראל בחג הפסח שווה פחות מחגיגות המוסלמים? האם במדינה דמוקרטית אסור לצעוד כדי למחות ולדרוש מהדרג המדיני לשנות את מדיניותו?", תהו ההורים.

בישיבת חומש דווחו היום על אלפים שנרשמו לצעדה שצפויה להתחיל מחר בשעה 11:00 בבוקר, ותצא משבי שומרון לחומש.

מישיבת חומש נמסר: "אנחנו רואים עצמנו שלוחים של משפחות הר מלך, זולדן ודימנטמן. וממשיכי דרכם של בניהם היקרים לנו עד מאד. מקווים שהממשלה תתעשת ותנהיג קו תקיף בכל הנוגע לאחיזה בארצנו ולמלחמה באויבינו. לרוצחים של שולי, עידודי ויהודה הי"ד היתה מטרה לפגוע בחומש ובעם ישראל היושב בארצו. ישיבת חומש ואלפי הצועדים לכאן אומרים באופן ברור כי יהודים בארצם לא יפחדו ולא יתייאשו ונמשיך להלך כבני חורין בארצנו".


(חומש, ארכיון)