יאיר גולן: שמח שליברמן אימץ את עמדת השמאל

אחרי שהשר אביגדור ליברמן הצהיר כי יש לשנות את חוק הלאום, הוא זוכה לברכות מהאגף השמאלי בממשלה | יאיר גולן: "שמח שאביגדור ליברמן מאמץ סוף סוף את עמדת השמאל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/05/22 13:03 יד באייר התשפב

יאיר גולן: שמח שליברמן אימץ את עמדת השמאל
ח"כ יאיר גולן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות פרסום שמו ותמונתו של הלוחם סא"ל מחמוד ח'יר אל-דין ז"ל שנהרג בפעילות מיוחדת בעזה, הבוקר (א') שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר ישראל ביתנו קרא לתקן את חוק הלאום הקיים. ליברמן זכה למחמאות מאנשי השמאל בקואליציה.

"ליברמן מאמץ את עמדת השמאל"

סגן השרה יאיר גולן הגיב להצהרה של שר האוצר וכתב: "שמח שאביגדור ליברמן מאמץ סוף סוף את עמדת השמאל הציוני ודורש את הברור מאליו - השוויון האזרחי הוא תנאי לשותפות ומגילות העצמאות, כמסמך מכונן, מבטיחה זאת".

נזכיר כי בציוץ המפתיע כתב ליברמן: "ישנה סתירה מובהקת בין חוק הלאום בגרסתו הנוכחית לכל דברי השבח לגיבור ישראל, סא״ל מחמוד ח׳יר א-דין ז״ל ולעוד רבים וטובים שנפלו למען המדינה", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף: "זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ולקבע את מגילת העצמאות כחוק יסוד. אני קורא גם לאופוזיציה וגם לקואליציה לחשב מסלול מחדש ובמקום להסתפק במילים כמו ״אחים לנשק״ לחברה הדרוזית, לעשות את הנדרש".


(פורר על שינוי חוק הלאום).

בפתח ישיבת הממשלה התייחס שר החקלאות עודד פורר להצהרה של ליברמן ואמר במענה לשאלת כיפה כי גם כאשר הצביעו חברי ישראל ביתנו בעד חוק הלאום הם מתחו ביקורת על הנוסח שלטענתם מדיר את חברי העדה הדרוזית.