יאיר גולן מבקר את הממשלה: "ישראל צריכה לגנות את המעשה הרוסי"

משרד החוץ פרסם אתמול הודעה רשמית ראשונה על המצב המלחמתי בגבול רוסיה-אוקראינה, ולא הזכיר את התוקפנות הרוסית | סגן השרה קובע כי על ישראל לגנות את רוסיה, ומעריך: "אם ישראל תגנה - חופש הפעולה בסוריה לא ייפגע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/02/22 10:42 כג באדר א'

יאיר גולן מבקר את הממשלה: "ישראל צריכה לגנות את המעשה הרוסי"
יאיר גולן, צילום: Sraya Diamant/Flash90

עוד בטרם פרצה המלחמה הבוקר (ה') ובטרם הכרזתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לצאת "למבצע צבאי מיוחד", פרסם אתמול דובר משרד החוץ ליאור חייט, תגובה רשמית ראשונה מטעם ממשלת ישראל למצב המתוח בין רוסיה ואוקראינה. חייט לא הזכיר את רוסיה באותה הודעה.

סגן השרה יאיר גולן התייחס הבוקר לתגובה הרשמית שיצאה בשם ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. גולן תקף את החלטתם לא לגנות את רוסיה: "המעשה הרוסי לא מתקבל על הדעת וישראל צריכה לגנות אותו, אין מנוס מלנקוט עמדה מוסרית ברורה וחד משמעית. מעריך שגם אם ישראל תגנה את הפעילות של רוסיה באוקראינה - חופש הפעולה בסוריה לא ייפגע", אמר בגל"צ.

בהמשך דבריו אמר: "אנחנו מיטיבים לקיים שיתוף פעולה ביטחוני עם הרוסים והוא לא עתיד להשתנות. הם מבינים את האינטרסים שלנו".

"ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה"

בהודעת משרד החוץ נכתב: "ישראל שותפה לדאגה הבין-לאומית מהצעדים במזרח אוקראינה ומההסלמה החמורה שחלה במצב, מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש.

ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה. מדינת ישראל דואגת גם לשלומם של אלפי אזרחים ישראלים המתגוררים באוקראינה ולקהילה היהודית הגדולה שבה.

ישראל ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מיידי בהתאם לצרכים שיעלו, ומקיימת על כך שיח עם הרשויות במדינה. ישראל ממשיכה בשיח קרוב עם שותפותיה על דרכים להשיב את המאמץ הדיפלומטי למסלולו".