בנט בגיבוש לקואליציה: "עצרנו את המדינה מאסון" | אדיר מילר עקץ את שטרן

אחרי שכמעט והתבטל אירוע הגיבוש לקואליציה נערך היום בצל הסערות האחרונות | בנט חשף את עצת הזהב שקיבל ממרקל ואדיר מילר צחק על השרים הבכירים בממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/10/21 14:10 כג בחשון התשפב

בנט בגיבוש לקואליציה: "עצרנו את המדינה מאסון" | אדיר מילר עקץ את שטרן
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות שהמיקום שונה בעקבות בעיות כשרות ולמרות שחלק מחברי הקואליציה לא הגיעו לאירוע במודיעין, רוב חברי הקואליציה נפגשו היום באירוע שנועד להרגיע ולפייס רגע לפני ההצבעה הקריטית על התקציב. ראש הממשלה נאם ואדיר מילר עקץ את הבכירים.

בנאומו אמר ראש הממשלה: "ראשית אני רוצה להודות למי שארגנו את הארוע, בעיקר החברה׳ מיש עתיד שנרתמו. תודה יאיר - על ההרתמות היום ובכלל. אין כמוך. אני כבר מרגיש יותר מגובש. הגיבושון הזה תופס אותנו ברגע רועש במיוחד. העיתוי היה צפוי אבל קודם כל, אני רוצה להציע קצת פרופורציה: בכל קואליציה יש רעשים. זה אמר לזה וההוא אמר כך על ההוא. 

אנחנו חיים בעידן שבו אין שהות. אין חצי יום עד שהעיתון נסגר, כדי לחשוב, להתייעץ, להרגע. הטוויטר תמיד פתוח והתגובות הרבה פעמים מהבטן ולא מאה אחוז מהראש. אבל חברות וחברים, האחריות שלנו אחרת כי אנחנו קואליציה אחרת. זו לא עוד ממשלה. 

אנחנו היינו האצבע בסכר שעצרה את המדינה מגלישה לאסון, למערכת בחירות חמישית, לעצירת תפקוד מוחלטת והחלשות דרמטית של המדינה, בכל הפרמטרים. אלה היינו אנחנו, וחלקנו שילם ומשלם על כך מחיר יקר. פוליטי, חברתי ואפילו אישי. צריך להבין את זה ולגלות רגישות והתחשבות". 

אדיר מילר עקץ את השרים, בין היתר מדווחים משתתפי האירוע כי מילר הביא שקית לשר אלקין וביקש משטרן לגרוס אותה. מילר לא עצר וצחק על שר האוצר אביגדור ליברמן: "אחד הדברים שהכי מפחידים אומן יותר מאיראן זה לנסות להצחיק את איווט", אמר מילר.

בנט התייחס בנאומו למתיחות בעקבות ההקלטות בהם הוא ואיילת שקד תוקפים את לפיד ואמר: "תראו, מהרגע שהוקמה הממשלה, אף אחד פה לא נח לרגע. כל מערכות המדינה חזרו לתפקד בשיא הכח, גלגלי השיניים מסתובבים. יש לנו כמה ימים קריטיים לפנינו. לצד השני יש משימה אחת -למנוע מאיתנו להעביר תקציב. במשימה הזאת, כמו שאתם רואים - ואפשר להעריך שכולנו נראה בימים הקרובים - כל האמצעים כשרים. אין תרגיל שלא ינסו עלינו. אין פייק שלא יסופר. אין ספין שלא ישודר. זה חלק מהמשחק, הכל בסדר. 

אתם יודעים, מרקל בשיחת הטלפון הראשונה בינינו, לא הרבה אחרי שנכנסתי לתפקיד, נתנה לי שתי עצות זהב. האחת, לא להניח שמה שאמרו לך שאמרו עליך, אכן אמרו עליך. יש בסביבה פוליטית דינמיקה כזאת של יצירת חשדנות וטיפוח אויבים. אבל רוב בני האדם הם אנשים שוחרי טוב. לא קמים בבוקר ומחפשים לריב. נראה לך שמישהו היה לא בסדר, תן לו מרחב של ספק, תברר איתו ישירות. 

העצה השניה היתה - לא לריב בפני צד שלישי, אם זה ראש הממשלה או התקשורת. יש ארוע - כנסו לחדר, תריבו קצת, תתפייסו ותמשיכו הלאה, לא צריך קהל - איילת ויאיר. אני מודה שוב לכולכם שבאתם לכאן היום, בואו נתגבש".