ניר אורבך לחדשות כיפה: "אין הליך מדיני, סמוטריץ' תקוע על עץ ומצייץ"

אחרי הצהרתו של יו"ר הציונות הדתית על הליך מדיני שמתקיים בימים אלה, תפסנו את ח"כ אורבך לשיחה קצרה והוא מיהר להכחיש | על הרפורמה בכשרות סיפר: "מדובר במהפכה אבל אנחנו קשובים לרבנות הראשית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/09/21 09:32 כו באלול התשפא

ניר אורבך לחדשות כיפה: "אין הליך מדיני, סמוטריץ' תקוע על עץ ומצייץ"
ניר אורבך בריאיון , צילום: חדשות כיפה

בין ההצבעות על על סעיפי התקציב, לדיונים הסוערים בין חברי הקואליציה על שלל הרפורמות, ישבנו לשיחה קצרה עם ח"כ ניר אורבך מימינה. אורבך מיהר להכחיש את טענתו של סמוטריץ' על הליך מדיני מול הפלשתינים ושלח איחולי החלמה לקולגה לשעבר, מוטי יוגב.


(אורבך בריאיון לחדשות כיפה).

ראשית שאלנו את אורבך על התקציב שעבר בקריאה ראשונה, אורבך שסיים יום עמוס בוויכוחים קואליציוניים נראה מרוצה: "אני שמח שהתקציב וחוק ההסדרים עבר אתמול בקריאה ראשונה. עבדנו מאוד קשה שביל להביא אותו, עכשיו הוא יגיע אל ועדת הכנסת לחלוקה לוועדות השונות, שם יש לנו את העבודה האמיתית לקראת ההצבעה השנייה והשלישית, אני מאוד שמח, מדובר בתקציב חברתי עם המון בשורות

על החשש שגם ה"הישגים" של ימינה ישמטו בדיונים הארוכים בוועדות הכנסת אורבך סיפר כי על שלושה נושאים הוא יאבק בוועדות, "כל מה שקשור לציונות הדתית שממנה אני בא ואליה אני הולך, חשוב לי מאוד. גם הרפורמה בחקלאות שהייתי שותף לבנייתה".

אורבך התייחס לרפורמה בכשרות אותה מוביל השר כהנא, "הרפורמה בכשרות היא בהחלט מהפכה אבל אנחנו קשובים גם לגורמים במשרד הדתות, גם לגורמים ברבנות הראשית וכמובן למועצות המקומיות. אני מאמין שבסופו של דבר זה יהיה תהליך טוב שיסתיים היטב.  כמו שאמרתי זה תקציב מאוד חברתי שדואג לכלל הציבור במדינת ישראל".

לשאלתנו מדוע נראה שבנוגע לרפורמה בחקלאות שמפלגות השמאל נותנות את הטון, ענה אורבך: "הרפורמה בחקלאות כן נכללת בחוק ההסדרים ורק ענף ההטלה יצא מחוק ההסדרים, זה לא שנגמר הדיון יש לנו עוד הרבה עבודה בוועדות הכנסת, מטבע הדברים חוק ההסדרים עבר רק בצורה גולמית ובוועדות נמשיך לעצב את החוק".

על התנהלותו של אביר קארה שסירב להגיע אמש להסכמות עד שעות הערב אמר ניר: "אביר הגיע עם דרך כלכלית מאוד ברורה, הוא מומחה בתחום הרגולוציה, בהחלט היו דברים שהוא הצליח לקדם, זאת לא הרגולציה היחידה שהצליחה להיכנס לחוק ההסדרים, היה לנו ויכוח והגענו להבנות".

אתמול בזמן שבקואליציה נערכים להצבעות כינס יו"ר הציונות הדתית מסיבת עיתונאים וטען כי ישראל נמצאת כבר בימים אלה בתהליך מדיני. "אני עומד כאן ומזהיר: מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של תהליך מדיני. כן, כזה שבעבר התפוצץ לנו שוב ושוב בפנים באוטובוסים במרכזי הערים ובאלפי הרוגים ופצועים. בהסתרה, ומאחורי הגב של אזרחי ישראל, הותנע מיד עם הקמת הממשלה הזו תהליך מדיני מסוכן שמחזיר אותנו לימי אוסלו". אמר סמוטריץ'.

אורבך הכחיש את טענתו של סמוטריץ' ותקף: "אין התקדמות בתהליך המדיני וסמוטריץ' מאז קמפיין הבחירות תלוי על איזשהו עץ ומצייץ בזמן שאנחנו עושים ועובדים, וזה מה שנמשיך לעשות, גם לטובת הציבור במדינת ישראל וגם במיוחד לציונות הדתית".

לסיום התייחס אורבך למצבו של חבר הכנסת לשעבר, מוטי יוגב שפונה לבית החולים לאחר שחש ברע. "מוטי הוא איש ציבור מסור ואני מאחל לו רפואה שלמה, לו ולבני משפחתו." אמר אורבך והוסיף: "אני רוצה לאחל גם לגולשי אתר כיפה שתהיה לנו שנה קצת פחות סוערת, שנה שהקדוש ברוך הוא ימלא את כל משאלות ליבנו לטובה".